جعفرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سوال عفاف و حجابی دو نماینده از وزیر کشور در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: موسوی‌لارگانی و مطهری در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی سوالاتی در مورد عفاف و حجاب از رحمانی‌فضلی؛ وزیر کشور کردند.

جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کمیسیون فرهنگی در امروز و جزئیات آن گفت: این کمیسیون برگزار شده و دستور کار آن طرح سوالاتی از وزیر کشور بود.

وی گفت: دو نفر از نمایندگان از جمله علی مطهری و موسوی لاریگانی سوالاتی از وزیر کشور پرسیدند و سوال دکتر مطهری مشخصا راجع به بعضی از پوشش‌هایی که در کلان‌شهرهای کشور باب شده و لباس‌های خارج از هنجاری که در کشور در حال رایج شدن است در قبال چنین مظاهر منفی وزارت کشور چه اقداماتی را انجام داده است با توجه به اینکه طبق قوانین موجود چنین پوشش‌هایی جرم مشهود محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: سوال موسوی لارگانی نیز موضوع را به صورت عام‌تر و در رابطه با عفاف و حجاب بود و اینکه چرا وزارت کشور آن وظایفی را که به آن محول شده انجام نداده است.

وی تصریح کرد: پاسخی که دکتر رحمانی فضلی دادند عبارت از این بود که ما با جدیت این مسائل را دنبال کرده و هماهنگی‌ها را بیشتر خواهیم کرد همچنین جلسات متعددی برگزار شده و اعمال قانون‌هایی صورت گرفته است اما برخی کمبودها نیز وجود دارد که مانع از نتیجه‌دهی کافی در این زمینه می‌شود به طور مثال قوانینی هستند که ضمانت اجرایی ندارد.

جعفرپور در ادامه اظهار داشت: این‌ها مجموعه پاسخ‌هایی بود که وزیر کشورمان داده و در این زمینه تاکید کرد این نوع پوشش‌‌های باب شده خلاف قانون است و دولت نیز با این پوشش‌ها موافق نیست اما در نهایت سوال‌کنندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از طرح این سوال‌ها بهبود وضع موجود است و اینکه از شیوع هرچه بیشتر این ناهنجاری‌ها جلوگیری شود در نتیجه مهلتی داده شد تا قبل از اینکه این سوال به صحن مجلس برود فعالیتی مضاف از طرف وزارت کشور در این زمینه صورت گیرد و اگر وزارت کشور با توجه به عید نوروز و مسافرت‌ها و رفت‌و آمدهایی که انجام می‌شود فعالیت‌ها و اعمال قانون خود را بیشتر کند سوال‌کنندگان از طرح سوال در صحن مجلس منصرف خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جعفرپور ، اشاره ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار