در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط؛

مایکل مان: محور سفر اشتون به ایران منحصر به بررسی موضوع سوریه و حقوق بشر بود

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای سفر هیات اروپایی به ریاست کاترین اشتون به ایران را دربردارنده هیچ‌گونه توافقی ندانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "مایکل مان" در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات هسته‌ای نشست‌های زیادی با "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه ایران داشتیم گفت: سفر به ایران با هدف رایزنی در مورد چند موضوع مشترک بین تهران و اتحادیه اروپا بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گفتگوهای "کاترین اشتون" با مقامات ایرانی با محوریت بررسی چند موضوع منطقه‌ای و تنش‌های جاری در مناطق مختلف خاورمیانه مانند موضوع سوریه بود و همچنین در این دیدارها پیرامون حقوق بشر در ایران هم سخن به میان آمد.

سخنگوی کاترین اشتون افزود: هیات اروپایی در طول سفر به ایران با گروهی از فعالین زن ایرانی دیدار کرد و با آنها در مورد موضوع حقوق بشر و آموزش گفتگو داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر به ایران در مورد زمینه‌هایی که انتظار می‌رود بین ایران و اتحادیه اروپا پیرامون آن همکاری جریان داشته باشد، گفتگو کردیم گفت: اما با این وجود پیشرفت در زمینه روابط دوجانبه و احتمال همکاری در آینده به شکل زیادی بر پیشرفت مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.

"مان" تاکید کرد: هدف هیات اروپایی به ایران امضا و یا توافق و یا تحقق نتایجی ملموس نبود بلکه فرصتی برای "کاترین اشتون" برای رایزنی درباره زمینه‌های مشترک با وزیر امورخارجه و رئیس جمهور ایران بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مایکل ، مان ، ایران ، تهران ، ظریف ، اموزش ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۵:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
کارین اشتون باید بدونه که:

هر چی نقض حقوق بشر در ایران رخ میده از ناحیه ی غرب هدایت میشه! از ترور دانشمندای ایرانی گرفته تا ایجاد فتنه 88 و تحریم های غذایی و دارویی وغیره . . . ! ولی نمیدونم اینارو یادش رفته یا اینا نقض حقوق بشر به حساب نمیاد!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟



*اشششتووون و حقووووق بشر اصصصلا بهم نمیان!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
یه سری هم به اسرائیل و آمریکا بزنید بد نیست .
آخرین اخبار