اردبیل/

فعالیت ۱۷هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۴۰۰ کانون مسجد در سراسر کشور فعالیت می کند، گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه این تعداد به ۲۰ هزار کانون افزایش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی افزود: کانون های فرهنگی هنری نعمتی الهی است که بعد از دوران دفاع مقدس، فرصتی جدید و پنجره ای نو به سوی فعالیت های فرهنگی ایجاد کرده است.

وی، با بیان اینکه مصوبات بسیاری وجود دارد که تنها بر روی کاغذ مانده و توان اجرایی شدن ندارد، افزود: نهال 21 سال پیش کانون های فرهنگی هنری امسال به درختی تنومند تبدیل شده است چراکه ریشه در اعماق و فلسفه وجودی مسجد دارد.

حجت الاسلام سلیمانی، با اعلام اینکه بیش از 2 میلیون نفر در کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور عضو هستند، ادامه داد: بعد از سخنرانی های مقام معظم رهبری در 19 مهرماه، مراجعات به کانون های فرهنگی هنری به طور چشمگیری افزایش یافته بطوریکه مراجعات بیش از توان ماست.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با تاکید بر اینکه باید به نقطه ای برسیم که در کنار هرمسجد یک کانون فرهنگی هنری راه اندازی شود، گفت: با وجود اینکه بیش از 8 هزار کانون فرهنگی هنری در روستاهای کشور فعالیت می کند ولی در طی سال های اخیر درخواست ایجاد کانون فرهنگی هنری در مناطق محروم، روستایی و بدون کانون افزایش صعودی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، کانون ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.