وقتی خواب هستید، بدنتان این کار‌ها را انجام می‌دهد

بدن انسان وقتی فرد در حالت خواب است کاملا هوشیار است و لیستی از کارهای مختلف را انجام می‌‌دهد.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، ‌پزشکان به تازگی پی برده‌اند که انسان هنگامی که فرد در حالت خواب قرار دارد فعالیت‌های منحصر به فرد برای حفظ سلامت فرد انجام می‌‌دهد. 
 
 گفتنی است، دانشمندان مراحل خواب افراد را به چهار مرحله تقسیم کرده‌اند، بر این اساس هر چرخهٔ خواب کامل در حدود ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و خواب عمیق در نیمهٔ دوم شب رخ می‌دهد. 
 
 بررسی‌ها نشان می‌دهند، در مرحلهٔ اول فرد بین حالت خواب و بیداری است و حتی صحبت‌های اطرافیان را می‌شنود، در این حالت بدن دارای حرکات کششی فراوانی به ویژه در اطراف عضلهٔ چشم‌ها است. 
 
در مرحلهٔ دوم امواج مغزی کند می‌شوند و فرد به حالت خواب می‌رود در این حالت ضربان قلب و فشار خون فرد کاهش می‌یابد، به این لحاظ پزشکان استراحت شبانه را برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم معرفی می‌کنند. 
 
 در مرحلهٔ سوم که عمیق‌ترین وضعیت خواب است افت فشار خون تنفس را کند می‌کند و در این حالت عضلات به ترمیم بافت‌های آسیب دیدهٔ خود می‌پردازند. 
 
 در این حالت از خواب، هورمون‌ها شروع به ترشح می‌کنند و به ویژه هورمون رشد دراین زمان ترشح می‌شود. 
 
 در این مرحله از خواب، ‌افرادی که دچار اختلالات در زمینه ‌ی روانی هستند عادت‌هایی مانند راه رفتن، صحبت و یا غذا خورد در حالت خواب را انجام می‌دهند. 
 
 پزشکان تنظیم دقیق ساعت خواب را برای حفظ سلامت بدن بسیار ضروری می‌دانند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: خواب ، مغز ، بدن ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۲۱:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
لطفا مطالب بیشتری بنویسید. ممنون