رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا:

هدف اصلی غرب از جهانی شدن، تداوم استعمار است

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با بیان اینکه جهانی شدن با محوریت انقلاب اسلامی، مقدمه جهانی شدن اسلامی در دوران ظهور امام زمان (عج) است، گفت: هدف اصلی غرب از جهانی شدن، تداوم استعمار است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ دومین روز از همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با برگزاری ۶ نشست تخصصی پیرامون تحول هندسه قدرت جهانی آغاز به کار کرده است.

نشست «مدیریت راهبردی تحولات دوره گذار و پیچ تاریخی» از جمله کمیسیون‌های تخصصی روز دوم این همایش بوده که به همت مرکز تحقیقات فرهنگی ژرفا، پژوهشکده مطالعات راهبری و امنیت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه شهید بهشتی در سالن شیخ مفید مرکز همایش‌های صدا و سیما هم اکنون در حال برگزاری است.

مقالات ارائه شده در این نشست تخصصی در قالب محورهایی نظیر «زمینه‌ها و ظرفیت‌های راهبردی اسلام در جهانی شدن و تحول هندسه قدرت جهانی»، «بررسی جایگاه دیپلماسی عمومی در هندسه نوین قدرت در عرصه جهانی»، اهمیت ایمان به وعده‌های الهی در مدیریت تحول دوره گذار و قدرت‌های نوظهور در هندسه آینده جهان «است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا مقاله خود را در این نشست با عنوان"زمینه‌ها و ظرفیت‌های راهبردی اسلام در جهانی شدن و تحول هندسه قدرت جهانی" ارائه داد.

وی در ارائه مقاله خود با بیان اینکه اسلام از همه آنچه برای انجام ماموریت جهانی نیاز دارد، برخوردار است، اظهار کرد: پیام اسلام فراگیر بوده و به تمام نیازهای متنوع انسان و جامعه انسانی در اعصار گوناگون پاسخ می‌دهد؛ اسلام علاوه بر استفاده از روش‌ها و ابزارهای اختصاصی، قادر است از همه روش‌ها و ابزارهای پیشرفته بشری برای انتشار جهانی پیامش استفاده کند البته باید در نظر داشت که اسلام فقط به انتقال پیام اکتفا نمی‌کند، بلکه به دنبال تحقق عملی پیام اسلام است.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی ایران، به تبع از اسلام، دغدغه جهانی داشته، بنابراین یک حرکت جهانی است.

به گفته وی مهم‌ترین اهداف اسلام در جهانی شدن، ایجاد صلح و آرامش در جهان، آبادانی دنیا و بهره‌مندی انسان‌ها از ظرفیت‌ها و امکانات جهانی به نحو عادلانه و حیات طیبه است درحالی که هدف اصلی غرب از جهانی شدن، تداوم استعمار است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه برخلاف ظاهر نرم برای جهانی شدن غربی، در باطن روح نظامی‌گری و قابلیت بهره گیری از قدرت سخت وجود دارد، تاکید کرد: جهانی شدن غربی، با انتخاب آزادانه شکل نمی‌گیرد، از سوئی به دلیل شکل نگرفتن جهانی شدن غربی در بستر ارزش‌های الهی و انسانی، آن‌ها همواره بشر را در معرض خشونت، نزاع‌های خونین و لطمات جدی به طبیعت و محیط زیست قرار می‌دهند.

وی با تاکید براینکه امروز اسلام با تفکر و محوریت انقلاب اسلامی، رقیب جدی غرب به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: آثار جهانی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست و نیز شاهدیم که پروژه‌های اسلام هراسی و ایران هراسی به ضد خود تبدیل شده است، امروز هندسه قدرت جهانی به نفع اسلام در حال تحول است.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی به سرعت در سطح جهان رو به گسترش است، تصریح کرد: جهانی شدن با محوریت انقلاب اسلامی، مقدمه جهانی شدن اسلامی در دوران ظهور منجی (عج) است.

"الگو‌ها و نظریه‌های تحول هندسه قدرت جهانی" شناخت ظرفیت‌های راهبردی دنیای اسلام در تحول هندسه قدرت جهانی، چالش‌ها و آسیب‌های دنیای اسلام در تحول هندسه قدرت جهانی، دستاوردهای جهاد علمی در شکل گیری هندسه قدرت، آینده پژوهی انگاره‌های اجتماعی تحول هندسه قدرت جهانی در سطح (ملی، منطقه‌ای و بین المللی)، مدیریت راهبردی تحولات دوره گذار و پیچ تاریخی عنوان نشست‌های تخصصی صبح امروز همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی هستند.

گفتنی است همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با حضور جمعی از نخبگان اندیشمندان، رهبران و متفکران جهان اسلام از ۳۲ کشور جهان به مدت ۲ روز در مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیداری ، اسلامی ، ایران ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار