"حدیث سرو" بررسی می‌کند؛

مروری بر چگونگی تأسیس بزرگترین کتابخانه ایران در قم

امشب در چهارمین قسمت مجموعه مستند حدیث سرو با تلاش‌های آیت‌الله مرعشی نجفی برای جمع‌آوری کتب قدیمی و نسخ خطی و تأسیس بزرگترین کتابخانه ایران کتابخانه مرعشی آشنا می‌شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما،عبدالرسول گلبن تهیه کننده مجموعه مستند حدیث سرو گفت: در این مجموعه حدیث سرو که ویژه معرفی آیت‌الله مرعشی نجفی و نقش وی در تاریخ ایران و تشیع ساخته شده است درباره تلاش مستمر ایشان برای جمع‌آوری کتاب‌های دست‌نویس(خطی) مربوط به تاریخ اسلام صحبت کرده‌ایم.  

این برنامه امروز چهارشنبه ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش می‌شود آیت‌الله شیخ محمد علی گرامی، حجت‌الاسلام محمود مرعشی فرزند ایشان و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعادل علوی که همگی از اساتید حوزه علمیه قم هستند درباره نقش آیت‌الله مرعشی درباره زحمات ایشان برای تأسیس کتابخانه مرعشی صحبت می‌کنند.  

گفتنی است در سری جدید مجموعه حدیث سرو که با محوریت معرفی شخصیت آیت‌الله مرعشی ساخته شده است به وجوه مختلف زندگی ایشان از جمله نقش وی در حوزه علمیه قم، احیا و راه‌اندازی کتابخانه‌ای از انواع کتاب‌هایث خطی در موضوعات مختلف علوم از جمله جغرافیا، تاریخ، علوم دینی که به 40 هزار نسخه خطی می‌رسد اشاره می‌شود.  

عوامل دست‌اندرکار این مجموعه که چهارشنبه‌ها ساعت 20 از شبکه یک پخش می‌شود عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: عبدالرسول گلبن، محقق: حجت‌الاسلام علی محمود حقیقی، نریشن گو: حبیب‌الله حسینی میرآبادی، مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، تدوین: سید حسین آزادی، موسیقی: ابراهیم شهامت جاوید، مدیر تولید: علیرضا فالیزی  


انتهای پیام/اق

برچسب ها: سرو ، شبکه ، یک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار