ویکلی‌استاندارد:

شکست تل آویو در جنگ رسانه‌ای علیه ایران

نشریه "ویکلی‌استاندارد" نوشت هیاهوی دروغین تل آویو درباره توقیف کشتی کلوس سی که گفته می شد حامل موشک‌های ایرانی برای غزه است، نتیجه‌ای در بر نداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه اینترنتی ویکلی استاندارد در مقاله ای به قلم "لی اسمیت" در اینترنت نوشت اسراییل تصور می‌کرد که مسئله انتقال تسلیحات ایرانی به کودتایی در عرصه رسانه و افکار عمومی منجر خواهد شد و کاخ سفید را به تجدید نظر در معامله با تهران بر سر برنامه هسته‌ای ایران واخواهد داشت، اما باید گفت تل آویو درباره دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دچار خطای بنیادی شده است. بدتر اینکه، این اقدام نشان می‌دهد اسراییل درک درستی از فضای جدید حاکم بر رسانه ها ندارد. 

ویکلی استاندارد می‌افزاید: این تلقی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اشتباه است. نتانیاهو روز یکشنبه این هفته گفت: هدف از توقیف کشتی حامل تسلیحات، برملا کردن چهره واقعی ایران بود. وی همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را که سرگرم بازدید از تهران بود، خطاب قرار داد و گفت: "می‌خواهم از اشتون بپرسم آیا  از میزبانان خود درباره انتقال سلاح، سؤالی پرسیده است؟" روشن است که این اظهارات تأثیری روی بروکسل و مهمتر از آن کاخ سفید نداشته است. مقامات کاخ سفید درباره اقدامات ایران ابراز نارضایتی کردند، اما افزودند که این مسئله منجر به تغییر ذهنیت آنها درباره تعامل با ایران نخواهد شد. جِی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: ادامه تلاش برای حل و فصل احتمالی برنامه هسته ای، کاملاً بجا است. 

به نوشته این نشریه، امروزه، سیاست‌های کاخ سفید و اسراییل تقریباً رو در روی یکدیگر قرار گرفته است. نتانیاهو معتقد است که هرگز نباید به ایرانی ها اجازه داد توان غنی‌سازی داشته باشند، اما اوباما می خواهد شاهد عادی سازی رفتار ایران و ادغام دوباره آن در جامعه بین الملل باشد. بدین ترتیب، پیامی که اسراییل با توقیف کشتی کلوس سی قصد تثبیت آن را داشت، نه تنها با مسیر کاخ سفید همسو نبود، بلکه با آن مغایرت داشت. لذا از این منظر می توان گفت عملیات اطلاعاتی اسراییل با سیاست های دولت میزبان (آمریکا) ضدیت داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار