تکرار/ مصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عملیات اجرایی مجدد پروژه آناهیتا پس از سال جدید/ تولید مقادیر زیادی بنزین و فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه مذکور

سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: همه افراد و مسئولین ذیربط پذیرفتند که بعد از سال نو عملیات اجرایی پروژه آناهیتا مجددا شروع و احیا شود تا بتوانیم مقادیر زیادی از بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور برای آینده را در همین پالایشگاه تولید کنیم.

"عبدالرضا مصری" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، پروژه پالایشگاه آناهیتا که قرار است که 150 هزار بشکه نفت را در روز تصویه کند متاسفانه به مدت 7 سال متوقف بود و کاری انجام نمی‌شد که با دستورات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: به حمدالله همه افراد و مسئولین ذیربط پذیرفتند که بعد از سال نو عملیات اجرایی پروژه مجددا شروع و احیا شود تا بتوانیم مقادیر زیادی از بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور برای آینده را در همین پالایشگاه تولید کنیم.
 
مصری تصریح کرد: امیدوارم که در راستای اقتصاد مقاومتی کلیات را کنار بگذاریم و همچون امروز که بعد از چند ساعت جلسه کاری مشکلات حل شد این طلسم شکسته شود و همچنان طلسم بقیه پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌هایی که الان راکد و خوابیده است نیز شکسته شود تا ما بتوانیم در پایان سال عمده نیازهای خودمان را در کشور ه تامین کنیم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسه‌ امروز تشکیل شده در مجلس چه کسانی حضور داشتند؟ گفت: وزارت نفت، شصت نفر از تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، عاملین پروژه به اضافه شرکت پخش و پالایش نفت که سهام‌داران اصلی بودند و البته وزیر مربوطه در سفر عمان بود که قرار بود در این جلسه حضور یابند اما وی سفارشات لازم را  جهت به نتیجه رسیدن انجام داد و همچنین همه سهامداران حضور داشتند.

مصری ادامه داد: پروژه مذکور حدود دو میلیارد و 500 میلیون یورو از حساب ذخیره ارزی یعنی صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافته که همه این مقدمات انجام شد به هر صورت یک پروژه‌ای است که نیازی از نظر مواد اولیه را تا 100 سال دیگر تامین کرده است و در داخل  و خارج از کشور تا زمان تولید، بازار دارد.

 سخنگوی هیئت رییسه مجلس با ابراز تاسف نسبت به خریداری بنزین از خارجی ها، خاطر نشان کرد: این‌ پروژه‌ها ما را صد در صد خود کفا خواهد کرد و ان‌شالله به زودی صادر کننده بنزین به سایر کشورها خواهیم بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار