مجهزترین مرکز بیماران ام اسی در کهریزک

در آسایشگاه کهریزک بخشی مربوط به بیماران ام اس وجود دارد که یکی از مجهزترین و مدرترین مراکز برای نگهداری این افراد در کشور است.

حسن احمدی مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کهریزک مؤسسه غیر دولتی است که حدود 41 سال قدمت داشته و با حمایت و کمک‌های مردمی اداره می‌شود.
 
وی ادامه داد: این مؤسسه در سال 1351 توسط آقای دکتر حکیم زاده پزشک نیکوکاری که رییس بیمارستان فیروز‌‌آبادی بود و در ساختمانی که توسط خانم فخر الدوله وقف شده بود پایه گذاری شد.
 
احمدی افزود: مساحت این ساختمان در ابتدا 150 متر بود که با حمایت افراد نیکوکار به تدریج گسترش یافت به طوریکه امروزه بنای این مکان 42 هکتار به 180 هزار متر مربع می‌باشد و در آن 1 هزار و 750 فرد سالمند و معلول زندگی می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: طبق اساسنامه این مؤسسه تنها افرادی پذیرفته می‌شوند که بی‌سرپرست بوده و یا فقر مالی داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: بخشی مربوط به بیماران ام اس از ویژگی‌های خاص این آسایشگاه می‌باشد که می‌توان آن را به عنوان تنها مرکز مدرن با امکانات ویژه برای نگهداری این افراد در ایران معرفی نمود.
 
احمدی خاطرنشان کرد: 120 فرد مبتلا به ام اس در این مکان نگهداری می‌شوند که هزینه‌ی نگهداری هر یک از آنها در ماه به 1 میلیون و 700 هزار تومان می‌رسد، همچنین در سایر بخشها برای هر مددجو در ماه 1 میلیون و 500 هزار تومان هزینه می‌شود.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: اسایشگاه ، کهریزک ، بیمار ، مجهز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار