جستجو برای یافتن هواپیمای مالزیایی وارد هفته دوم شد/ احتمال اقدام خلبانان در ربودن هواپیما

شبکه تلویزیونی فرانس دو گزارش داد: با وارد شدن جستجو برای یافتن هواپیمای مالزیایی به هفته دوم، احتمال اقدام خلبانان هواپیمای ناپدید شده مالزیایی نیز در ربودن این هواپیما مطرح شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس دو؛ با گذشت یک هفته از ناپدید شدن این  هواپیما و نیافتن اثری از آن، نباید کوچکترین احتمالات را نیز کنار گذاشت حتی اگر باورشان بسیار مشکل باشد. این احتمال می تواند اقدام یکی از اعضای تیم پرواز در ربودن هواپیما باشد.

در اتاقک خلبان دو نفر حضور داشتند: نخست "فاروق عبدالحمید" کمک خلبان هواپیما. او بیست و هفت سال سن دارد و به تازگی کار خود را در بوئینگ 777 شروع کرده است. در کنار او نیز خلبان باتجربه ای به نام "زهاری احمد شاه" حضور داشته است. او نیز پنجاه و سه سال سن دارد و بیش از سی سال سابقه و 18 هزار ساعت پرواز داشته است. او یک شبیه ساز شخصی پرواز نیز برای خود تدارک دیده بود تا به وسیله آن انواع طرح های پروازی را امتحان کند. این مورد و همچنین درباره تحقیق او درباره خدمه پرواز موجب بروز کنجکاوی هایی شده است.

به هر حال فرضیه های مختلفی از جمله هواپیماربایی و حتی خودکشی خلبانان نیز مطرح شده است. آنچه مسلم است با کمرنگ شدن فرضیه های دیگر، فرضیه اخیر (هواپیماربایی) بیشتر قوت می گیرد.

یک هفته پس از مفقود شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی عملیات گسترده جستجو همچنان ادامه دارد. پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ سرنشین یک هفته پیش در حالی که از کوالالامپورعازم پکن بود، مفقود شد.

عملیات جستجو در حال حاضر بر آب‌های غرب شبه جزیره مالای تمرکز دارد.

این هواپیما آخرین بار حدود دو ساعت پس از آغاز پرواز و در حالی که برفراز دریای چین جنوبی قرار داشت، با برج مراقبت ارتباط برقرار کرده بود.

جستجوی آب‌های این منطقه برای یافتن لاشه هواپیما از بوئینگ ۷۷۷ است، بی‌نتیجه بوده است.

نیروی دریایی آمریکا یک رزم‌ناو و یک هواپیما را برای پیوستن به عملیات جستجو در خلیج بنگال، دریای آندامان و مناطقی از اقیانوس هند اعزام کرده است.

این در حالی است که منابع آگاه به اطلاع بی‌بی‌سی رسانده‌اند که یک سیستم ماهواره ای متعلق به شرکت مخابراتی اینمارست به مدت ۵ ساعت پس از محو شدن هواپیمای گم شده از صفحه رادار، به طور خودکار از آن پیام دریافت کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار