وزن کشی مسابقات جام جهانی کشتی آزاد انجام شد+برنامه رقابتها+قيمت بليط

ايران-ارمنستان پيش درآمدي براي تکرار قهرماني ايران/ دلاوران کشتي به دنبال "هتريک" در جام جهاني

کشتی گیران 10 تیم حاضر در جام جهانی کشتی آزاد وزن کشی کردند تا از امشب به وقت تهران به مصاف حریفان خود بروند.

  به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جام جهانی کشتی آزاد 2014 فیلا در تاربخ 24  و 25 اسفندماه در شهر لس آنجلس، کالیفرنیا توسط شرکت چیس (Chase) برگزار خواهد شد. جام جهانی، مسابقات قهرمانی سالانه تیم به تیم است که 10 تیم کشتی برتر دنیا در آن به رقابت می پردازند که  تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که در رقابتهای جهانی 2013 روی سکوی نخست ایستاده به عنوان یکی ازتیم های قدرتمند برای کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی در رقابت های جام جهانی راهی شهر لس آنجلس آمریکا شده است.

سالن فوروم محل برگزاری رقابت ها متعلق به تیم "شو تایم" تیم افسانه ای بسکتبال لس انجلس لیکرز در مسابقات NBA بود، که در این تیم ستاره هایی همچون مجیک جانسون، مایکل کوپر، کوبی براینت، جیمز وورتی، شکیل او نیل و تعداد دیگری از ستاره ها به مربی گری پت رایلی و فیل جکسون بازی کرده اند.

این سالن همچنین خانه تیم بسکتبال بانوان لس انجلس اسپارکس و تیم هاکی رو یخ لس انجلس کینگز بود که در این تیم ستاره کانادایی وین گرتزکی حضور داشت. همچنین در المپیک 1984 تیم بسکتبال آمریکا به مربیگری بابی نایت موفق به کسب مدال طلا شد. در آن تیم ستاره هایی همچون مایکل جردن، پت اوینگ، ویمن تیسدیل و بازیکنان برتر لیگ دانشجویان حضور داشتند. در سال 1992 و در المپیک 8 سال بعد، آمریکا موفق شد تیم رویایی خودش را با استفاده از بازیکنانی که از این سالن عبور کردند تشکیل دهد تا در مسابقات بارسلونا شرکت نماید.

این سالن بازسازی شده است تا برای تماشاچیان هنرمندان و آهنگ سازان مکان بسیار خوبی شود. این سالن در 15 ژانویه بازگشایی شد و به عنوان بزرگترین محل مسابقاتی داخل سالن در کشور طراحی و معرفی و تمرکز اصلی سالن برروی موسیقی و سرگرمی بود. برای برگزاری این مسابقات، سالن به حالت اختصاصی برای برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و باظرفیت 17000 تماشاچی طراحی شده است.


10 کشور شرکت کننده در این مسابقات عبارتند از: ارمنستان، گرجستان، هند، ایران، ژاپن، مغولستان، روسیه، ترکیه، اوکراین و آمریکا می باشند. کشورها بر اساس رتبه بندی کسب شده در مسابقات جهانی 2013 به این رقابت ها دعوت شدند.

تیم های شرکت کننده در این مسابقات به دو گروه پنج تیمی تقسیم شده اند. تیم های اول هر گروه برای کسب مقام اول، تیم های دوم برای کسب مقام سوم، تیم های سوم برای کسب مقام پنجم، تیم های چهارم برای کسب مقام هفتم و تیم های پنجم برای کسب مقام نهم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین مسابقات جام جهانی کشتی آزاد برگزار شده در تاریخ فوریه 2013 و در شهر تهران بود، که در این مسابقات در رده بندی تیمی، ایران مقام اول را کسب کرد و کشورهای روسیه و آمریکا به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

کمیته برگزاری مسابقات از افراد با استعدادی که در تیم های بیت دستریتس لس انجلس، کشتی کالیفرنیا آمریکا، باشگاه کشتی تایتان مرکری، موسسه خانوادگی سمنانی و دیگر ورزش های با استعداد آمریکا تشکیل شده است.

جام جهانی کشتی آزاد در کشور آمریکا بنیان گذاری شده که تا کنون کشور آمریکا 26 بار میزبان این مسابقات بوده است. آخرین میزبانی آمریکا در سال 2003 در ایالت آیداهو بود.

این مسابقات دومین رویداد بزرگ و بین المللی است که در شهر لس آنجلس در یک سال اخیر برگزار شد که مسابقات قبل مربوط به مسابقات "متحد برای کشتی" بود که در آن کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و کانادا در کشتی آقایان و بانوان به رقابت پرداختند. این مسابقات در سالن لس انجلس و در تاریخ 19 می 2013 برگزار گردید. برگزاری موفقیت آمیز آن مسابقات کمک بسیار زیادی در حفظ ورزش کشتی در المپیک داشت.

بر اساس این گزارش قیمت بلیط های تخفیف خورده زیر برای هر دو روز مسابقات در سه رده قیمتی و برای مقدار روز محدودی به عبارت زیر است:




• جایگاه معمولی (قسمت 211-201 و 236-225) به قیمت 50 دلار


• جایگاه ویژه (در قسمت 100) به قیمت 100 دلار


• 
VIP (در قسمت تشک مرکزی) به قیمت 270 دلار(هشتصد هزار تومان)

زیک جونز سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در نشست خبری پیش از شروع جام جهانی، اظهار کرد: کشتی در سراسر کالیفرنیا قدرتمند است و حالا این شانس را داریم که در ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس به میدان برویم. در جام جهانی مسابقات به صورت تیم به تیم است و نتیجه گروهی اهمیت دارد. ما نیز کشتی گیران مختلفی داریم و بر اساس وضعیت حریفان ترکیب تیم را انتخاب می کنیم.

جونز در پاسخ به این که با حضور تیم ایران در آمریکا، آیا حاضر هستید به این کشور سفر کنید، گفت: مطمئنا اگر مسابقه دیگری باشد مانند گذشته باز هم به ایران می رویم. ایران یکی از قدرتهای کشتی است که کشتی در این کشور موجی از هواداران را به همراه دارد.

در ادامه این نشست ترول دلاگنف ملی پوش سنگین وزن آمریکا هم گفت: 10 تیم برتر جهان به اینجا آمده اند که در بین آنها کشتی گیران عنوان داری دیده می شوند. من نیز در سنگین وزن حریفان قدری دارم که باید با آنها مبارزه کنم و امیدوارم که بتوانم نمایش خوبی داشته باشم.

جردن باروز قهرمان المپیک لندن در وزن 74 کیلوگرم در نشست خبری پیش از جام جهانی کشتی آزاد حرفهای جالبی در مورد ایران زد. باروفس در این باره گفت: قبل از حضورمان در جام جهانی سال گذشته در تهران، فیلم آرگو را دیده بودم و از سفر به ایران می ترسیدم اما وقتی به ایران رسیدیم چیز دیگری دیدیم. استقبال تماشاگران ایرانی از ما شگفت انگیز بود. من طوری در ایران تشویق می شدم که تا به حال در هیچ جای دنیا چنین استقبالی از من نشده بود. ایرانی ها بهترین واکنش را نسبت به من داشتند.



بیل بالدوین یکی دیگر از مسئولان آمریکایی مسابقات نیز اظهار کرد: در مرحله گروهی رقابتهای حساسی برگزار می شود. ایران و آمریکا دو کشور قدرتمند در کشتی هستند که رویارویی آنها جالب و حساس خواهد بود و جام جهانی لس آنجلس به واسطه ی این مسابقه کانون توجهات جهانی خواهد شد. در گروه دیگر نیز روسیه و اوکراین باید با هم مصاف دهند که با توجه به تنشهای سیاسی بین این دو کشور، مسابقه ی آنها می تواند حساسیت های خود را داشته باشد.

همچنین علیرضا رضایی مدیر تیمهای ملی ایران در نشست خبری پیش از آغاز جام جهانی کشتی آزاد اظهار داشت: در ترکیب تیم ایران تلفیقی از کشتی گیران با تجربه و عنوان دار و همچنین کشتی گیران جوان را داریم. در واقع برای دفاع از عنوان قهرمانی مان در جام جهانی به آمریکا آمده ایم اما در کنار آن نگاهی هم به جوانگرایی داریم.


رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد رابطه و دوستی بین کشتی گیران ایرانی و آمریکایی پرسید، گفت: تیمهای کشتی ایران و آمریکا رابطه خوبی با یکدیگر دارند و حتی سال گذشته برای حفظ کشتی در المپیک با هم همکاری کردیم و برای مسابقات دوستانه نیویورک آمدیم.
رضایی همچنین در مورد واکنش ایرانیان مقیم لس آنجلس به حضور تیم ایران در این شهر گفت: واکنش هموطنانمان بسیار عالی بود. در بدو ورودمان به فرودگاه ایرانیان زیادی را دیدیم که به استقبالمان آمدند. این موضوع در خصلت ایرانی هاست که همه جای دنیا تیم ملی کشورشان را تشویق می کنند و به استقبالشان می روند.

در نهایت تركيب نهایی ده تيم شركت كننده حاضر در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد به شرح زیر است:


گروه يك: 

ايران:

57  کیلوگرم: حسن رحیمی – مهران رضا زاده
61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور

65 کیلوگرم: میثم نصیری- سید احمد محمدی
70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی - پیمان یاراحمدی
74  کیلوگرم: عزت اله اکبری – رضا افضلی
86 کیلوگرم:احسان لشگری – علیرضا کریمی
97  کیلوگرم: رضا یزدانی - حامد طالبی زرین کمر
125  کیلوگرم: کمیل قاسمی - پرویز هادی
سرمربی: رسول خادم
مربیان : رضا لایق – اکبر دودانگه – امیر توکلیان – حسین نقیبی 


آمريكا:
57 كيلوگرم: آنجل اسكوبدو – آندره حوچستراتر

61 كيلوگرم: ريس هامفري- جيمي كندي
65 كيلوگرم: برنت متكالف - كلن راسل

70 كيلوگرم: نيك مارابل- موزا في

74 كيلوگرم: جردن باروز- دان واليمونت
86 كيلوگرم: كيت گيون- كليتون فاستر

97 كيلوگرم: جي دي برگمن- داستين كيلگور

130 كيلوگرم: تروال دلاگنف- تيرل فورتن 

هند:
57 كيلوگرم: آميت كومار
61 كيلوگرم: باجرانگ
65 كيلوگرم: راجنش
70 كيلوگرم: آميت كومار دانخار
74 كيلوگرم: رانا پاروين
86 كيلوگرم: پاوان كومار
97 كيلوگرم: سايوارت كاديان
125 كيلوگرم: 

 تركيه:
57 كيلوگرم: نبي اوزون
61 كيلوگرم: رجب توپال
65 كيلوگرم: صلاح‌الدين كليچ ساليان
70 كيلوگرم: مصطفي كايا

74 كيلوگرم: مرات اوزترك
86 كيلوگرم: فاتح اردين

97 كيلوگرم: علي بونچوغلو

125 كيلوگرم: حمزه اوزكارادنيز


 ارمنستان:
57 كيلوگرم: آرتاك هوانسيان
61 كيلوگرم: والوديا فرانگوليان
65 كيلوگرم: آرتور آراكليان

70 كيلوگرم: داويت آپويان
74 كيلوگرم: والروژان كاجويان
86 كيلوگرم: واهه تامرازيان
97 كيلوگرم: ويكتور كازياشويلي
125 كيلوگرم: آندرانيك گالستيان
گروه دو:

 روسيه:
57 كيلوگرم: ويكتور لبدوف- ولادمير فلگونتوف
61 كيلوگرم: مراد نوكادايف- الكساندر بوگومايف

65 كيلوگرم: علي بك حاجي ايمايف- سوسلان رومانوف
70 كيلوگرم: رمضان شمس‌الدين‌اف- ختاگ تسابولوف
74 كيلوگرم: احمد حاجي ماگمداف- آتسماز ساناكولوف
86 كيلوگرم: شاميل كودياماگمدوف- آنزور اوريشف
97 كيلوگرم: يوري بلونوفسكي- ولاديسلاو بايتسايف
125 كيلوگرم: آنزور خزريف- ارسلان‌بيك علي‌اف 

ژاپن:
57 كيلوگرم:  فوميتاكا موريشيتا

61 كيلوگرم: كاتسويوشي كاوازي
65 كيلوگرم: ديچي تاكاتاني

70 كيلوگرم: كن هوساكا

74 كيلوگرم: سوشوكه تاكاتاني
86 كيلوگرم: آتسوشي ماتسوموتو
97 كيلوگرم: كوكي ياماموتو

125 كيلوگرم: نوبويوشي آراكيدا

 گرجستان:

59 كيلوگرم: بك بود ژيشويلي، اوتار گوگايف
61 كيلوگرم: بك لومتادزه
65 كيلوگرم: زوارب ياكوباشويلي
70 كيلوگرم: لوان كيخاشويلي- گئورگي تسوتكاريدزه
74 كيلوگرم: گئورگي مارساگيشويلي
86 كيلوگرم: لوان گوگريچي
97 كيلوگرم: الدار كورتانيدزه- نودار ايگادزه

120 كيلوگرم: گنو پترياشويلي- گئورگي ساكاناليدزه

مغولستان:
57 كيلوگرم: نومين باتبلود
61 كيلوگرم: نيام انخسياخان-

65 كيلوگرم: مانداراخان گانزوريك-

70 كيلوگرم: آناخبايار باتچولون

74 كيلوگرم: - انوربات پرواجاو

86 كيلوگرم: اويتومن اوگودول

97 كيلوگرم: خودوربولگا دورجخاند

125 كيلوگرم: چولونبات جارگالسيخان

اوكراين:
57 كيلوگرم: سرگئي راتوشني
61 كيلوگرم: واسيلي فدروشين
65 كيلوگرم: ايوان پتريف
70 كيلوگرم: آندري كياتكوفسكي

74 كيلوگرم: جيا چيخالادزه
86 كيلوگرم: ابراگيم آلداتوف
97 كيلوگرم:‌ پاولو اولنيك
130 كيلوگرم: آلن زاسايف

ايران-ارمنستان

تیم ایران طبق برنامه رقابتها، راس ساعت 22:30 شنبه در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ارمنستان می‌رود. تیمی نه چندان مدعی و مطرح كه آزادكاران ملی‌پوش ایران به قول معروف می‌توانند در نخستین مصاف این رویداد بین‌المللی،‌ خود را با حریفان ارمنی،‌ حسابی گرم كنند. به احتمال فراوان رسول خادم و همكارانش در كادر فنی ترجیح خواهند داد، نفرات جوان و باانگیزه خود را در این دیدار به میدان بفرستند و توان و تجربه ملی‌پوشان المپیكی و عنوان‌دار خود را برای دیدارهای سخت و حساس بعدی نگه دارند.


ايران-ترکيه

سپس آزادكاران ایران ساعت 4 بامداد روز یكشنبه در دومین مصاف خود باید رو در روی تیم تركیه قرار گیرند. ترك‌ها هم با چهره چندان مدعی و توانمندی به آمریكا نیامده‌اند و كمتر كسی پیش بینی می‌كند دیدار سخت و نفسگیری بین ایران و تركیه رقم بخورد. البته این بدان معنا نیست كه شاگردان خادم با ساده انگاری، از كسب حداكثر امتیاز برابر ملی‌پوشان تركیه چشم پوشی كنند.

ايران-آمريکا

اما حساس‌ترین و دیدنی ‌ترین دیدار دور مقدماتی جام جهانی بامداد روز یكشنبه بین تیم‌های ایران و آمریكا برگزار خواهد شد كه به واقع از چهره یكی از فینالیست‌های مسابقات رونمایی خواهد كرد. تیم میزبان از مدتها قبل برای این رویداد بزرگ برنامه‌ریزی كرده تا جام قهرمانی را از ایران پس گرفته و به خانه ببرد. مطمئنا كادر فنی تیم آمریكا تمام نفرات آماده و عنوان دار خود را برابر ایران به صف کرده كه از آن جمله می‌توان به آنجل اسكوبدو،‌ ریس هامفری،‌ برنت متكالف، جی دی برگمن، تروال دلاگنف و از همه مهمتر جردن باروس افسانه‌ای اشاره كرد.


به جرات می‌توان رویارویی عزت‌الله اكبری و باروس عنوان دار در وزن 74 كیلوگرم را یكی از حساس‌ترین پیكارهای این دیدار خواند زیرا اكبری جوان و با انگیزه بعد از دو شكست در جام جهانی تهران و رقابتهای جهانی مجارستان برابر این حریف نامدار،‌ بدنبال انتقام است و باروس نیز برای جبران ناكامی اخیر خود در جام یاشاردوغوی تركیه به هیچ حریفی رحم نخواهد كرد.

ايران-هند

چهارمین دیدار ایران در جام جهانی نیز ساعت 21:30 روز یكشنبه برابر تیم هند برگزار می‌شود. هر چند این دیدار هم چندان سخت و حساس نیست، اما هندی‌ها در برخی اوزان با تكیه بر تك ستاره‌های خود همچون آمیت کومار نایب قهرمان وزن 57 کیلوگرم رقابتهای جهانی 2013 مجارستان، می‌توانند برای آزادكاران كشورمان مشكل ساز باشند.

در گروه بعدی رقابتهای جام جهانی نیز تیم روسیه با تیم‌های اوکراین، گرجستان، ژاپن و مغولستان همگروه است كه می‌توان براحتی حدس زد روس‌ها با توجه به قرار گفتن در این گروه ساده، می‌توانند یك پای فینال باشند.

 دیدار رده‌بندی جام جهانی 2014 آمریكا نیز راس ساعت 3:30 بامداد روز دوشنبه 26 اسفند و دیدار فینال نیز راس ساعت 4:30 برگزار خواهد شد.

انتهای پيام/
برچسب ها: کشتی ، ایران ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار