در اطلاعیه‌ای جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار؛

خانم اشتون و اتحادیه اروپا باید بدانند ایران، اوکراین نیست

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با صدور اطلاعیه‌ای، اقدام خارج از عرف کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز اظهارات بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل را محکوم کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در دفاع از استقلال و عزت ملی با محکوم کردن اقدام خارج از عرف کاترین اشتون در سفر به ایران و اظهارات اخیر بان کی‌مون، خواستار پاسخگویی وزارت خارجه و دستگاه‌های امنیتی شد.
 
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
 
مردم آگاه ایران
 
اقدام خارج از عرف دیپلماتیک خانم اشتون در ملاقات با برخی از محکومین فتنه، دخالت آشکار در امور داخلی و نقض قوانین بین المللی است؛ پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان پارلمانی اتحادیه اروپا همین اقدام غیر دیپلماتیک را مرتکب شدند.
 
اینکه برخی از مقامات اروپایی وارد کشور شوند و در یک سفارت اروپایی با محکومین امنیتی ملاقات کنند و مبلغی پول بدهند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ وزارت خارجه و وزارت اطلاعات درباره این موضوع باید به افکار عمومی پاسخگو باشند. خانم اشتون و اتحادیه اروپا باید بدانند ایران، اوکراین نیست که آنها هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند.
 
مسئله حمایت غرب از اهالی فتنه، در قیام تاریخی 9 دی محکوم گردید و ملت هر زمانی که لازم بداند وارد صحنه خواهد شد.
 
این بیانیه تصریح می‌کند: جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار ضمن سپاس از ائمه جمعه کشور، نخبگان آگاه دانشگاه، احزاب و گروههای اسلامی با محکوم کردن اقدام خانم اشتون اخطار می‌کند اگراین حرکات تکرار شود با واکنش شدید روبرو خواهند شد.
 
همچنین جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار اظهارات اخیر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در حمایت از سران فتنه را محکوم می کند و به ایشان هشدار می‌دهد، مقام و منزلت دبیرکل سازمان ملل را بیش از این در حد سخنگوی کاخ سفید پایین نیاورد.
 
این بیانیه اضافه می‌کند: به بان کی‌مون تذکر می‌دهیم در ایران احکام قرآنی جاری است. حکم قصاص حیات بخش است و برای مصونیت جامعه بشری آمده است. وی حق ندارد در بیانیه سازمان ملل به این حکم اعتراض کند و بدیهی‌ترین حکم مسلمانان را به مسخره بگیرد.
 
این بیانیه خاطرنشان می‌کند: دبیر کل سازمان ملل نباید به اعدام قاچاقچیان و کسانی که مرتکب قتل و غارت  شده اند، اعتراض کند. وی نباید منبع گزارش‌های خود را منافقین بداند. سازمان منافقین در ایران بیش از 17 هزار نفر از مردم بیگناه این کشور را ترور کرده است و در شان دبیرکل سازمان ملل نیست که در یک بیانیه رسمی، از تروریسم دفاع کند و یک دولت قانونی را زیر سوال ببرد.
 
در پایان این بیانیه تصریح شده است: جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، با اظهار تاسف از این اظهارات، آن را شدیدا محکوم می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار