اگر می‌خواهید لاغر شوید از این میوه‌ها غافل نشوید

نوبرانه‌های بهاری علاوه بر وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی می‌توانند نقش یک رژیم غذایی طبیعی برای بدست ‌آوردن تناسب اندامی عالی در افراد را بازی کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با فرا رسیدن سال نو و رسیدن فصل بهار بسیاری از میوه‌های زمستانی جای خود را به "نوبرانه‌های بهاری" داده‌اند.

گفتنی است، پزشکان برای تناسب اندام و لاغری به افراد مصرف این نوبرانه‌های سرشار از ویتامین‌ را توصیه می کنند.

 بررسی ها نشان می‌دهند از جمله این نوبرانه‌ها،  فلفل تند است که به دلیل ترکیباتی به نام کپسایسین‌ سوخت و ساز بدن را زیاد و اشتها را کم می‌نماید از دیگر نوبرانه‌های فصل بهار چای سبز است که به دلیل وجود ترکیبات متنوع در ساختار خود برای سوزاندن چربی‌های بدن به ویژه در ناحیه اطراف شکم بسیار موثر است هندوانه از جمله دیگر نوبرانه‌های اوایل بهار است که دارای مقدار زیادی آب میان بافتی است و سبب دفع سموم و نمک‌ها از بدن و در نتیجه بروز لاغری در افراد می ‌شود.

پزشکان مصرف میوه‌های دیگری مانند سیب، سیب زمینی شیرین، انواع سالاد‌ها و ذرت را در کاهش اشتها و افزایش میزان سوخت و ساز بدن و لاغری به ویژه در فصل بهار، به افراد توصیه می‌کنند.

 افزایش وزن در فصل بهار به دلیل تغییرات آب و هوا و اثر آن بر متابولیسم و ساعت بیولوژیک بدن رخ می‌دهد اما با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توان از این افزایش وزن جلوگیری نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: میوه ، لاغری ، رژیم غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.