لرستان/

آبشار بيشه لرستان، جاذبه‌اي بي‌نظير در لرستان

آبشار بيشه يکي از جاذبه‌هاي بي نظير در لرستان و يکي از زيباترين آبشارهاي کشور است که در مسير راه آهن خوزستان - تهران در شهرستان دورود واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ آبشار بيشه يکي از زيباترين آبشارهاي لرستان در نزديکي شهرستان دورود است که سالانه پذيراي مسافران زيادي از نقاط مختلف کشور است.

فاصله اين آبشار تا شهرستان دورود که يکي از مسيرهاي ارتباطي آن است 30 کيلومتر است و امکان برقراري ارتباط در اين مسير فقط از طريق راه آهن ميسر است و راه ارتباطي آن با خرم آباد از طريق ايستگاه سپيد دشت است، ارتفاع آبشار بيشه 48 متر تا نقطه برخورد با زمين و 10متر نيز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است.

اين آبشار در موقعيت عمومي استان، در منطقه‎اي کوهستاني و دامنه‎هاي رشته کوه زاگرس قرار گرفته است، در شرق آبشار تپه‎هاي کلاه کوه و در شمال کوه ازگن، به آن مشرف هستند. روستاي چشمه ي پريان در شرق و در دوردست‎ها در ارتفاعات از کنار آبشار ديده مي‎شود، نزديکي روستاي بيشه با آبشار از اهميت ويژه‎اي برخوردار است.

در مسير شهرستان دورود به طرف آبشار بيشه مناطق ديدني وجود دارد که در کنار رودخانه سزار واقع شده اند که مي توان به آبشارهاي فصلي و دائمي، آبشارهاي يخي در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد.

در بالاي آبشار روبه روي ايستگاه قطار، چشمه هاي پر آب زيادي ديده مي شود که از دل کوه مي جوشند و زمزمه کنان از وسط ايستگاه قطار عبور مي کنند و آبشار بيشه را جاري مي سازند.

همجواري اين آبشار با چندين مجموعه زيبا همچون جنگل‌هاي پهناور بلوط، روستاي زيباي بيشه و چشم‌انداز ايستگاه راه آهن بيشه و از طرفي هواي خنک و با طراوت، سرسبزي و شادابي کوه‌هاي بلند و دلنشين، بيشه را به يک منطقه ديدني و جذاب براي گردشگران تبديل کرده‌است.

مسير دسترسي به آبشار بيشه از طريق راه آسفالته از خرم آباد به طول 65 کيلومتر واز کنار ايستگاه قطار مي گذرد که براي رسيدن به آن بايد مقداري پياده روي کرد تا به آبشار رسيد و ازشهرستان دورود تا آبشار با قطار حدود 30 دقيقه راه است.

در پايين ايستگاه و در دل درختان بلند جويبارهاي صاف و زلال، اقامتگاه‌هاي چوبي و زيبايي در اختيار گردشگران قرار مي‌گيرد.

علاوه بر اين اقامتگاه‌ها مسافران مي توانند در پائين آبشار و روبروي ايستگاه چادر برپا نمايند و به استراحت بپردازند./س

 
برچسب ها: آبشار ، بیشه ، جاذبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.