رودهن/

تقویت بخش کشاورزی حلقه ای ارزشی در زنجیره سیاست اقتصاد مقاومتی

معاون موسسه پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی گفت: تقویت بخش کشاورزی در زیرساخت ها در راستای تکیه بر تولید داخلی حلقه ای ارزشی در زنجیره سیاست اقتصاد مقاومتی است .

غلام حسین آقایا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با تاکید بر اینکه ظرفیت اشتغال زایی در حوزه کشاورزی محدود است از نقش پررنگ بخش غیر خصوصی در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت : سیاست اقتصاد مقاومتی با اتکا به توسعه دامنه کشاورزی به سر منزل مقصود خواهد رسید .

معاون موسسه پژوهش های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی با اشاره به تولید 200 میلیون تن ظرفیت سالانه تولید محصولات کشاورزی کشور ، تصریح کرد : وابستگی کمتر به واردات و تولید کالاهای تجاری با کیفیت بالاتر و انسجام حوزه تولید کشاورزی و روستایی و تکیه بر تولید داخلی و تغییر رویکرد بازار و تنظیم آن به سمت صادرات گرایی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است .

وی با تاکید بر اینکه ساختار بخش کشاورزی در حوزه صادرات محدود است ، فراهم سازی بستر تولید داخلی در این بخش را زیر بنایی حرکت رو به جلوی سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و اضافه کرد : استفاده گسترده از خدمات فنی و مهندسی و حتی خدمات دامپزشکی باید در راستای توسعه کشاورزی با استفاده از عنصر بهره وری صورت گیرد ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.