انتقاد شديد چين از عملکرد مالزی درباره هواپيمای مفقود شده / درخواست مالزی از کشورهای بيشتر را برای يافتن هواپيمای گمشده

رسانه ها و کاربران اینترنت در چین امروز یکشنبه به شدت از عملکرد دولت مالزی در زمینه اطلاع رسانی درباره هواپیمای ناپدید شده مالزی ایرلاینز انتقاد کردند و اعلام نظر دولت مالزی را که تغییر مسیر هواپیمای بوئینگ 777 را عمدی خوانده است "بسیار دیر هنگام "خواندند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کوالالامپور روز شنبه اعلام کرد غیر فعال شدن سامانه های ارتباطی و تغییر ناگهانی مسیر حرکت هواپیمای خط هوایی مالزی ایرلاینز به سمت اقیانوس هند با اقدام عمدی فردی در هواپیما روی داده است.

خبرگزاری شین هوا با لحنی گزنده نوشت: واضح است افشای اطلاعاتی تا این حد مهم و اساسی بعد از گذشت هفت روز وحشتناک برای نزدیکان مسافران ناپدید شده هواپیما، بسیار دیرهنگام بوده است. 

این خبرگزاری تاکید کرد: این دیرکرد یا به معنای انجام ندادن به موقع وظیفه است و یا از خویشتن داری مسئولان در زمینه اطلاع رسانی در زمان مناسب ناشی می شود که قابل قبول نیست. 

بنا به گزارش شین هوا به علت نبود یا کمبود اطلاعات موثق تلاش های بسیاری هدر رفت و فعالیت ها بر روی عملیات جستجو در منطقه ای که هواپیما در آن جا حضور نداشت متمرکز شده بود. این مسئله نشان می دهد که تحقیقات هشت روز اخیر کاملاً بیهوده انجام شده است و فرضیه هایی که مسئولان مالزی اصرار داشتند تکذیب کنند در نهایت درست از آب در آمد. 

این در حالیست که وزارت حمل و نقل مالزی روز یکشنبه اعلام کرد مالزی کمک کشورهای بیشتری را برای یافتن سرنخ هایی از هواپیمای گمشده این کشور خواستار است.

این وزارتخانه اعلام کرد دولت مالزی قبلا از کشورهای ازبکستان ، قزاقستان ، قزقیزستان ، ترکمنستان ، پاکستان ، بنگلادش ، هند ، چین ، میانمار ، ویتنام ، تایلند ، اندونزی ، استرالیا و فرانسه درخواست کمک کرده است و همچنان خواستار یاری بیشتر کشورها با هواپیماهای پیشرفته ، اطلاعات و داده های ماهواره ای ، عملیات تجسس زمینی ، داده های راداری و استفاده از تجهیزات دریایی و هوایی است.

، وزارت حمل و نقل مالزی اعلام کرد پلیس عملیات تحقیق درباره خلبان ، کمک خلبان ، همه خدمه هواپیما و مسافران آن را آغاز کرده است و حتی در حال تحقیق از مهندسانی است که قبل از برخاستن هواپیما با آن تماس داشتند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار