طی 4 ماه اخیر صورت گرفت

اعزام بيش از ۳۷۰ هزار ايراني به "عمره مفرده"/ صدور روزانه ۷ هزار رواديد

بيش از ۳۷۰ هزار زاير ايراني طي چهار ماه گذشته و از آغاز مرحله نخست اعزام زائران به عمره مفرده به زيارت خانه خدا مشرف شده اند.

به گزارش گروه معارف باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج؛ مرحله نخست اعزام زائران ايراني به عمره مفرده ۹۳ -۹۲ از ۲۶ آذر ماه امسال آغاز شده و تا هفتم فروردين ماه سال آينده ادامه خواهد داشت.
 
بر اساس اين گزارش، تاكنون بيش از ۳۷۰ هزار زائر ايراني به زيارت خانه خدا در قالب عمره مفرده جاري مشرف شده‌اند و روزانه 7 هزار ويزا از طريق كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد مقدس صادر مي‌شود.
 
روزانه ۱۵ پرواز و در هفته ۱۰۰ پرواز از ۲۰ ايستگاه پروازي كشور به سمت فرودگاه‌هاي مدينه منوره و جده انجام مي‌شود.
 
با پايان مرحله نخست اعزام زائران ايراني به عمره مفرده جاري، مرحله دوم اعزام‌ها از هشتم فروردين ماه سال آينده آغاز مي‌شود و تا پنجم تير ماه ادامه خواهد داشت.
 
بنابر اعلام سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت در مرحله دوم نيز حدود ۴۰۰ هزار زائر ايراني به زيارت خانه خدا مشرف مي‌شوند.
 
در مجموع در عمره مفرده جاري، بيش از ۸۰۰ هزار ايراني به زيارت خانه خدا اعزام مي‌شوند كه نسبت به سال گذشته بيش از ۵۰ درصد افزايش دارد.
 
هم‌اكنون مدت اقامت زائران ايراني در عربستان سعودي، ۱۰ روز است كه اين مدت در ماه مبارك رمضان به ۱۵ و ۲۱ روز افزايش مي‌يابد.
 
هزينه سفر به عمره مفرده جاري نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد كاهش يافته و بر اين اساس هزينه سفر به عمره جاري يك ميليون و ۷۰۰ هزار تومان تا دو ميليون و ۸۰۰ هزار تومان است.
انتهای پیام/
برچسب ها: حج ، عمره ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار