سردرگمی رسانه‌های سعودی و قطر در پی سقوط "یبرود"

سقوط شهر یبرود در سوریه باعث سردرگمی شبکه های وابسته به عربستان سعودی و قطر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه های العربیه سعودی و الجزیره قطر در پی شکست سنگین تروریست های تکفیری عضو گروه جبهه النصره و داعش، با دستپاچگی تلاش کردند توجیهی برای این شکست ارائه کنند. 

این شبکه ها همچنین تلاش کردند ادعای کشته شدن غیرنظامیان در عملیات ارتش سوریه در شهر یبرود را بزرگنمایی کنند، در حالی که غیرنظامیان از سه هفته پیش به طور کامل از این شهر خارج شده بودند. 

الجزیره و العربیه در برابر انتشار خبر فرار صدها فرد مسلح تفکیری از شهر یبرود به شهر عرسال در لبنان به دنبال تکذیب این خبر بودند. این دو شبکه در مصاحبه با خبرنگاران خود در مرز لبنان تلاش کردند اوضاع شهر عرسال را عادی نشان دهند. 

شبکه های العربیه و الجزیره همچنین در مصاحبه با کارشناسان مختلف نظامی و سیاسی ابعاد مختلف سقوط یبرود را بررسی کردند. این دو شبکه همچنین از کاهش کمک های خارجی به گروه های مخالف مسلح در سوریه انتقاد کردند و آن را از جمله دلایل سقوط یبرود دانستند. 

شبکه های طرفدار مقاومت مانند المنار و المیادین و نیز شبکه های اسکای نیوز عربی و بی بی سی عربی تاکید کردند صدها فرد مسلح به کوههای اطراف شهر عرسال لبنان فرار کردند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: رسانه ، سعودی ، یبرود ، قطر ، سردرگمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار