ردی از هواپیمای مالزیایی در استراليا هم پیدا نشد

نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت اطلاعاتی دال بر عبور هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی از سواحل این کشور دریافت نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از سیدنی ، "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه گفت  اطلاعاتی دال بر عبور هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی از سواحل این کشور دریافت نکرده است.

مقامات مالزی اعلام کردند پرواز MH370 با 239 سرنشین به صورت عمدی تغییر مسیر داده و پس از قطع فعالیت دستگاههای ارتباطی نزدیک به هفت ساعت پرواز کرده است.

یک سیگنال ماهواره ای نه روز پیش در طول یک کمان شمالی از شمال تایلند تا آسیای میانه یا در طول یک کمان جنوبی از اندونزی تا جنوب اقیانوس هند از وجود احتمالی هواپیما در این منطقه حکایت داشت.

تونی ابوت در پاسخ به سوالی درباره این که آیا استرالیا که ساحل غربی اش در جنوب اقیانوس هند واقع شده است هواپیمای بوئینگ ناپدید شده مالزی را درسواحل خودش پیدا کرده است یا خیر گفت هیچ خبری در این ارتباط دریافت نکرده است.

نخست وزیر استرالیا به خبرنگاران گفت همه موسساتی که می توانند در این زمینه کمک بکنند اطلاعاتشان را برای پی بردن به راز ناپدید شدن این هواپیما مورد بررسی قرار می دهند.

استرالیا دو هواپیمای نظارتی دارد که در عملیات جستجو به صورت هماهنگ با مالزی مشارکت می کنند.

به گفته تونی ابوت یکی از این دو هواپیما بار دیگر در منطقه اقیانوس هند مستقر شده است.

نخست وزیر استرالیا گفت: « معتقدم این ماجرا با نتایجی همراه خواهد بود که  برخی از آنها در زمینه پیگیری هواپیماها حین پرواز کاربرد خواهد داشت.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار