کشف نمونه‌هايی از تسليحات اسرائيلی در يبرود

نیروهای ارتش سوریه در یبرود مقادیری موشکهای گراد و کمربندهای انفجاری آماده استفاده یافته اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،  خبرنگار این شبکه که به شهر تازه آزاد شده یبرود سفر کرده است در ارتباط زنده تلویزیونی از این شهر گفت : نیروهای ارتش سوریه در یبرود مقادیری موشکهای گراد و کمربندهای انفجاری آماده استفاده یافته اند.

افزون براین خودروهای بسیاری در این منطقه کشف شده است که پلاک لبنانی دارند. وی با در دست گرفتن تعدادی از این پلاکهای خودرو گفت : این خودروها از لبنان به یبرود منتقل  می‌شد تا پس از بمب‌گذاری به لبنان بازگردانده شوند تا در این کشور منفجر شوند.

این امر تاکیدی بر سخنان مقامات حزب الله و خصوصا سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب است که براساس اطلاعات موجود بر بمب‌گذاری خودروهای منفجر شده در لبنان در خاک سوریه تاکید می‌کرد.

خبرنگار العالم همچنین با نشان دادن یک نمونه از گلوله‌های گازی مورد استفاده تروریستها در یبرود گفت: این نوع گلوله‌ها به گفته کارشناسان ساخت اسرائیل است و نشان دهنده ساختار و ترکیب تروریستها و حامیان آنهاست.

این خبرنگار در بخش دیگری گفت نیروهای ارتش سوریه اکنون مشغول پاکسازی یبرود از تروریستها و خنثی سازی بمبهای کارگذاشته شده در این منطقه و در ساختمانها هستند.
بمبهای کارگذاشته شده در این منطقه بسیار پیشرفته است و کنترل از راه دور هستند و بیانگر دسترسی این گروههای مسلح به فن آوری پیشرفته است.

خبرنگار العالم گفت : عملیات نظامی در این منطقه هنوز پایان نیافته است و نیروهای ارتش در تعقیب افراد مسلح فراری به سمت باغهای اطراف یبرود هستند.

نیروهای سوری اماکن محل استقرار این افراد مسلح و اتاق عملیات آنها و محل نگهداری راهبه های مسیحی ربوده شده را شناسائی کرده اند و شعارهایی که روی دیوارها نوشته شده است و دیگر نشانه حاکی از حضور گسترده افراد غیر سوری در این اماکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار