"رژیم غذایی" مفید برای "مبتلایان به آسم" را بشناسید

افرادی که مبتلا به آسم و چاقی نیز هستند، عملکرد ریه آنها هنگامی که وزن خود را کاهش می دهند، بهبود می یابد.

دکتر بهمن محمدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که چاق بوده و به آسم مبتلا هستند باید مقدار شکر موجود در غذای خود را کاهش دهند همچنین از غذاهای سرخ شده استفاده نکنند. می‌توانند از وعده‌های غذایی کم ولی به دفعات استفاده کنند.

وی افزود: این افراد باید از گوشت‌های فرآوری شده، مثل سوسیس و کالباس پرهیز کنند و به جای استفاده از نان سفید از نان‌های تهیه شده از "غلات سبوس دار" استفاده کنند.

دکتر محمدی تصریح کرد: مواد غذایی مانند انواع سیب‌ها، پیازهای قرمز و انواع توت‌ها دارای ترکیباتی هستند که به آنها اسیدهای چرب ضروری گفته می شود این مواد ترکیبات ضد التهاب و ضد آلرژی طبیعی دارند و به بهبود علائم آسم کمک می کنند.

وی خاطر نشان کرد: کمبود منیزیم، اغلب در مبتلایان به آسم مشاهده می شود منیزیم می‌تواند از اسپاسم ماهیچه‌ها جلوگیری کرده یا آنرا متوقف کند بنابراین رژیم غذایی غنی از منیزیم می تواند برای مبتلایان به آسم مفید باشد.

دکتر محمدی اذعان داشت: این افراد باید از  مصرف کافئین، شکر و نمک پرهیز کنند همچنین اگر به مدت طولانی از کورتون‌ها برای کنترل آسم استفاده می کنند، به منظور پیشگیری از اثرات جانبی این داروها با مصرف نمک و مواد غذایی غنی از نمک را محدود کنند کورتون باعث نگهداری  نمک در بدن شده و چربی خود را بالا می برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آسم ، رژیم غذایی ، غلات ، سبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.