"صبحانه" دارویی برای چاقی فرزندتان

تحقیقات متعدد نشان داده است که کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، مستعد ابتلا به پر وزنی هستند.

دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چاقی کودکان مانند بزرگسالان ناشی از عدم تعادل بین دخل و خرج انرژی است، به این شکل که اگر مقدار انرژی که وارد بدن می‌شود بیشتر از مقداری باشد که صرف می‌شود، به شکل" بافت چربی " ذخیره می‌شود.

وی اظهار داشت: کودکان عمدتا قربانی چاقی هستند که آن ناشی از بی احتیاطی‌های عدیده‌ای است که والدین آن‌ها مرتکب می‌شود.

وی عنوان کرد: تعدادی از عوامل خطر چاقی برای کودکان وجود دارد که با بزرگسالان متفاوت است. از جمله اینکه کودکان چند با در هفته و چه خوراکی‌هایی از مدرسه خریداری می‌کنند. در طول هفته چند بار بیرون از منزل غذا می‌خورند. آیا کودک در منزل به تنقلات دسترسی دارد. مهم تر از همه آیا کودک صبحانه می‌خورد،زیرا تحقیقات متعدد نشان داده است که کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، مستعد ابتلا به پر وزنی هستند.

این متخصص تغذیه گفت: وعده صبحانه از اهمیت بالایی برخوردار است و منظور از صبحانه شیر، کیک و آب میوه نیست، بلکه صبحانه تعریفی از خود دارد که شامل غلات، پروتئین و لبنیات است.

وی خاطرنشان کرد: کودک باید حتما یک میان وعده‌ی سالم که به شکل میوه با یک لقمه‌ی خانگی است، داشته باشد. ضمن اینکه نباید مقدار زیادی غذا در اختیار کودک قرار داد.

وی در پایان گفت: ذائقه‌ی کودکان باید با سبزیجات، میوه جات و غذا‌های کم چرب و کم نمک خو بگیرد، همینطور سوق دادن کودکان به یک فعالیت بدنی منظم بسیار حائز اهمیت است. زیرا در این صورت "بافت ماهیچه‌ها" تقویت می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صبحانه ، کودکان ، چاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار