گوگل برای کشف حفره های امنیتی جایزه می دهد

کشف حفره های امنیتی کروم توسط هکر ها

شرکت گوگل با اختصاص 2.71828 میلیون دلار, اقدام به برگزاری مسابقه ای کرد تا حفره های امنیتی کروم را که بر مبنای لینوکس نوشته شده است را کشف کند و در این مسابقه سه حفره امنیتی در این مسابقات کشف گردید.

به گزارش دریچه فن آوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران:  در مسابقات Pwniumوابسته به شرکت گوگل دو حفره امنیتی در کروم مشخص شد. در حالیکه قبلا در مسابقات Pwn2Own تنها یک مشکل در مرورگر کروم پیدا شد که فقط بر سیستم عامل کروم تاثیر می گذاشت. در حال حاضر این سه مشکل برطرف شده است.

عده ای بر این باور بودند که سیستم عامل کروم که بر پایه لینوکس طراحی شده است از لحاظ امنیت فوق العاده است, اما با کشف این سه حفره امنیتی مشخص گردید که نمی توان امنیت آن را به طور کامل تضمین کرد. شرکت گوگل امسال موضوع مسابقات خود را یافتن حفره های امنیتی سیستم عامل کروم قرار داد. مجموع جوایز این مسابقه 2.71828 میلیون دلار بود.

اولین حفره امنیتی که جایزه آن 150000 دلار بود توسط هکر معروف George Hotz که با اسم Geohot شناخته می شود, کشف گردید.

دومین حفره امنیتی که جایزه آن هنوز مشخص نشده است, توسط هکر جوانی به نام Pinkie Pie کشف شد. او از سال 2012 در همه مسابقات هک, جز نفرات اول بوده است.

سومین حفره امنیتی در مسابقه هک Pwn2Own توسط یک تیم فرانسوی کشف شد.

علت تخصیص جایزه توسط شرکت گوگل برای کشف حفره های امنیتی سیستم عامل خود چیست؟

Chris Evans عضو تیم مهندسی امنیت گوگل به این سوال این گونه پاسخ داد: اگر شما طالب امنیت فوق العاده باشید, باید برای ان هزینه بدهید. وی هم چنین اضافه کرد: رقم جایزه خیلی زیاد است, زیرا تلاش هکرها نتایج با ارزشی به همراه دارد. تمام حفره های امنیت بسته می شود و تست های سنگین تری از سیستم عامل گرفته می شود. ما این عیب ها را برطرف می کنیم و خود را از برخورد با اسیبی جدی دور می کنیم.

مشخصا برگزاری چنین مسابقاتی, نتایج چشمگیری را نیز به همراه دارد. امیدواریم تا پژوهشگران داخلی نیز برای رسیدن به موفقیت های بیشتر از تجارب شرکت های بزرگی چون گوگل استفاده کنند. چنانچه ایده جدیدی در این زمینه دارید برای ما بیان کنید.


گزارش از پیمان مولاویردی

برچسب ها: گوگل ، سیستم عامل ، کروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار