تحولات اوکراین؛

لاوروف: جنجال برسر الحاق کریمه نشان‌دهنده "جهل شدید" است/ آغاز تحویل گذرنامه‌های روسی به شهروندان کریمه

وزیر امور خارجه روسیه جنجال پیرامون الحاق کریمه به خاک روسیه را "جهل شدید" قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس:"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد، جنجالی که پیرامون الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، به راه افتاده است، غیر منطقی و نشان دهنده "جهل شدید" است.

وزارت امور خارجه روسیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت:اوکراینی که اعلام کرده است نتایج همه پرسی در کریمه را به رسمیت نخواهد شناخت، به شکل آشکاری قوانین بین المللی را تحریف و آن را به صورت چشم بسته تفسیر می کند.

از سوی دیگر، "سرگئی لاوروف" روز سه‌شنبه خطاب به جان کری همتای آمریکایی خود گفت تحریم‌های «غیرقابل قبول» با پیامدهایی روبه‌رو خواهند شد.

وی همچنین خواستار جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز افراط‌گراهای مخالف با روسیه در اوکراین شد.

همچنین به نقل از شبکه تلویزیونی روسیاالیوم؛ "کنستانین رومودانوفسكي" رئیس هیئت مهاجرت فدرال روسیه روز چهرشنبه 19 مارس(28 اسفند) در سخنانی تاکید کرد: هیئت مهاجرت فدرال روسیه روند تحویل گذرنامه‌های روسی به شهروندان شبه جزیره کریمه را آغاز کرده است.

رومودانوفسكي گفت: بعد از امضای توافقنامه میان روسیه و مقامات کریمه در روز سه‌شنبه، این هیئت روند تحویل گذرنامه‌های روسی به شهروندان کریمه را آغاز کرده است.

وی افزود: درخواست دریافت گذرنامه‌های روسی روز به روز بیشتر می‌شود.

رئیس هیئت مهاجرت فدرال روسیه اضافه کرد: این هیئت درباره مهاجرت شهروندان کریمه به روسیه، با نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان بحث و گفتگو کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، کریمه ، الحاق ، جهل ، شدید ، جنجال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار