اوباما پس از تبریک فرا رسیدن سال نو به مردم ایران

ایران می‌تواند به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دست یابد

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه رهبر ایران گفته‌اند که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، گفت: چنانچه ایران گام‌هایی معنی‌دار و قابل تایید بردارد که به دنیا ضمانت دهد برنامه هسته‌ای‌اش تنها برای مقاصد صلح‌آمیز است، در این صورت ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دسترسی خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، وی گفت: "درحالی که شما و خانواده‌هایتان دور میز نوروز جمع می‌شوید می‌خواهم بهترین آرزوهایم را برای این بهار جدید و سال نو تقدیم کنم."

"مانند همیشه این تعطیلات فرصتی است برای قدردانی از نعمت‌های‌تان و تعمق در امیدهایمان برای سال پیش رو."

وی در مورد مذاکرات هسته‌ای می‌افزاید: ایران بر اساس توافق اولیه‌ای که در ماه نوامبر به آن دست یافتیم پذیرفته است بخشهای کلیدی برنامه اتمی‌اش را محدود کند."

"ایالات متحده به همراه شرکای جهانی اش تسهیلاتی را درمورد تحریم‌ها برای ایران فراهم می‌کند. اکنون ما با امید به یافتن راه‌حلی جامعه که نگرانی‌های دنیا  را در مورد برنامه هسته‌ای ایران برطرف کند، مشغول گفتگوهای فشرده‌ای هستیم. همانطور که قبلا گفته‌ام هیچ توهم و ابهامی ندارم. این کار دشوار خواهد بود. اما من به دیپلماسی پایبندم چرا که معتقدم زمینه برای یک راه‌حل عملی وجود دارد.

بالاترین مقامات ایران، ازجمله رهبر ایران  گفته‌اند که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست. پس چنانچه ایران گام‌هایی معنی‌دار و قابل تایید بردارد که به دنیا ضمانت دهد برنامه هسته‌ای اش تنها برای مقاصد صلح‌آمیز است، در این صورت ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دسترسی خواهد داشت."

"اگر ایران این فرصت را غنیمت شمارد این نوروز می‌تواند نه تنها آغازی برای یک سال جدید، بلکه فصلی جدید در تاریخ ایران و نقش این کشور در دنیا از جمله یک رابطه بهتر و ریشه‌دار در منافع و احترام متقابل با ایالات متحده و مردم آمریکا باشد."

"سپاسگزارم و عید شما مبارک."

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۳
به کوری چشم حسودان ایران به این فناوری دست یافته.

و این که یک کشور تولید کننده سلاح های کشتار جمعی و هسته ای نمی تونه در مورد امنیت جهانی صحبت کنه.
آخرین اخبار