1889 امامزاده در سراسر کشور امشب میزبان مردم در آیین تحویل سال نو هست

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: آیین تحویل سال نو امشب در 1889 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه نوروز ، نو شدن خلقت است و یادآور معاد و نو شدن همه امور ،افزود: عید مجالی برای بازگشت و رجعت به اصل است و همچنین نوروز فرصت آشتی انسان هاست با طبیعت پس از چشیدن سوز زمهریر ، و فرصت زدودن کینه ها از سینه هاست.

وی با بیان اینکه امشب در 1889 امامزاده کشور، آیین ویژه تحویل سال برگزار می شود ، گفت: ابتدای این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز می شود و سپس قاریان برجسته کشوری و استانی به تلاوت قرآن می پردازند و در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت سپس پیام نوروزی مقام معظم رهبری پخش می شود.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در سال جاری ، ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی است ، اظهار داشت : 12 سرفصل پیرامون سبک زندگی اسلامی در خیمه های معرفت ، برای آموزش و ترویج طراحی شده است که مرتبط با نیاز افراد و جامعه ارائه می شود.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا (س) شامل ؛ سلیمه ، سیده النساء ، سرالله ، سرالعظمه ، سعیده ، ساجده و سماویه برپا خواهد شد که معانی و توضیحات کامل این القاب در این قالب به مردم و زائران ارائه می شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ فاطمی در 591 امامزاده کشور غرفه های عفاف و حجاب برپا می شود ، افزود: طرح عفاف و حجاب در تمام امامزادگان کشور اجرا خواهد شد اما غرفه های مذکور بصورت ویژه به این طرح خواهند پرداخت .

انتهای پیام/
برچسب ها: امامزاده ، اوقاف ، تحویل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار