خوانساری خبر داد:

کاهش 90 درصد از تقلب‌های ساختماني با اجرایی شدن "شناسنامه فنی" و "ملکی"

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفت: با اجرایی شدن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان 90 درصد از تقلب و امضا فروشی در بخش ساخت و ساز کاهش می‌یابد.

خوانساری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان از سال 74 توسط وزارت مسکن و سازمان نظام مهندسی مصوب شده است، گفت: طی 20 سال گذشته به دلیل نادیده گرفتن این قانون تاکنون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان اجرایی نشده است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که قانون شناسنامه فنی و ملکی ساختمان اجرایی شود 90 درصد از تقلب ها در بخش ساخت و ساز کاهش می‌یابد .

وی با اشاره به اینکه راهکار قانون مند کردن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان باید توسط سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی انجام شود، افزود: در صورتی که یک واحد مسکونی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان نداشته باشد نقل و انتقال آن نباید انجام شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان در ادامه به امضا فروشی توسط مهندسان اشاره کرد و گفت در صورتی که شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای هر واحد مسکونی صادر شود امضا فروشی در این بخش کاهش می‌یابد.

خوانساری در ادامه تصریح کرد: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان باید هر چه سریعتر توسط سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها که صادر کننده جواز و پایان کار ساختمان هستند اجرایی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورتی که شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صادر شود تمامی ایرادهای ساختمان شناسایی و با سازنده آن واحد برخورد می‌شود.

برچسب ها: ساختمان ، شناسنامه ، انبوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار