عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبری انقلاب یک اقدام راهبردی است/ تبیین دقیق 6 کلیدواژه در شعار سال منجر به تحقق آن خواهد شد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به نظر می‌رسد باید این 6 کلیدواژه را به صورت دقیق‌تر تبیین کرد و طبعا اگراین اقدام صورت گیرد خواهیم توانست شاهد حرکت کشور به سمت یک راهبرد جدید باشیم و انشاءالله جزء کشورهای نوظهور هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه فرهنگ خواهیم بود، چرا که توانمندی لازم در هر دو حوزه در جمهوری اسلامی وجود دارد.

"حسن عابدینی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نام‌گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: طی چند سال گذشته مقام معظم رهبری هر سال شعاری را با عنوانی برای نام‌گذاری سال انتخاب می‌کنند که می‌توان گفت این اقدام یک اقدام راهبردی است.

وی ادامه داد: شاید این امر به دلیل اشرافی که ایشان بر روی موضوعات کلان نظام همچون مطلع بودن از توانمندی‌های نظام و همچنین محدودیت‌های آن دارند، باشد، بنابراین می‌توان گفت این شعارها و نام‌‌گذاری آنها مبتنی بر یک اقدام راهبردی است.  
 
عابدینی نام‌گذاری سال 93 را مبتنی بر 6 کلمه و کلیدواژه اساسی دانست و افزود: به نظر می‌رسد این 6 کلیدواژه باید دقیقا تبیین شود تا بتوان در مسیر تحقق آن حرکت کرد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: نخستین کلمه در این شعار اقتصاد است؛ در هر حال امروزه در قرن بیست و یکم اقتصاد در استقلال کشورها از یک جایگاه قانونی برخوردار است.  
 
عابدینی در ادامه اظهار داشت: نکته مهم دیگر در این شعار فرهنگ است، امروزه شاهد هستیم که قدرت‌های بزرگ تلاش می‌کنند که هژمون خود را در حوزه فرهنگ بر سایر کشورها مسلط کنند.

وی افزود: نکته دیگری که در این شعار وجود دارد بحث عزم است، عزم به معنای تصمیم‌گیری برای رسیدن به یک هدف و آن هم نه عزم یک فرد، یک قشر و یا یک گروه، بلکه این مسئله یک عزم ملی را می‌طلبد.  
 
عابدینی ادامه داد: کلیدواژه بعدی مدیریت است؛ به هر تلاش برای رسیدن به اهداف در قرن بیست و یکم بدون داشتن و برخورداری از یک مدیریت منسجم و توام با فکر و اندیشه موثر نخواهد بود.  
 
این کارشناس سیاست خارجی کلیدواژه آخر در شعار سال 93 مسئله جهادی برشمرد و تاکید کرد: مسئله جهادی یک حرکت میان‌بر برای رسیدن به هدف تلقی شده و از سوی دیگر این کلیدواژه بر مبنای رسیدن به هدف در قالب یک اقدام مقدس است.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می‌رسد باید این 6 کلیدواژه را به صورت دقیق‌تر تبیین کرد و طبعا اگر این اقدام صورت گیرد خواهیم توانست شاهد حرکت کشور به سمت یک راهبرد جدید باشیم و انشاءالله جزء کشورهای نوظهور هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه فرهنگ خواهیم بود، چرا که توانمندی لازم در هر دو حوزه در جمهوری اسلامی وجود دارد.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار