پرداخت الکترونیک؛

چطور سایت ها و شرکت ها "درگاه پرداخت الکترونیک" می گیرند؟

درگاه های پرداخت الکترونیکی را می توان نقاط مجازی فروش نامیداین نوع پرداخت بدون حضور فیزیکی کارت صورت می گیرد.خریدهای اینترنتی از طریق درگاه پرداخت انجام می شود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، هرشرکت و سازمانی برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت و سایت مخصوصش می تواند یک درگاه پرداخت الکترونیک تهیه کند.
 
آنچه موقع خرید اینترنتی از فروشگاه ها و درگاه های پرداخت لازم داریم؟
 
اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت شامل موارد ذیل می باشد
 
شماره شانزده رقمی کارت


CVV2"کد امنیتی برای خرید اینترنتی"Card Verification Value
رمز دوم کارت "رمز مختص انجام امور بانکی از طریق فضای مجازی (اینترنت)"
 
شرکت ها چطور خدمات "درگاه پرداخت" بانک ها را تهیه می کنند؟
 
در اين خدمت فروشندگان مي توانند از طريق درگاه پرداخت اينترنتي نسبت به فروش محصولات يا خدمات خود توسط كارتهاي شتابي در وب سايت اختصاصي خود اقدام نمايند. دارندگان كارتهاي شتابي پس از انتخاب كالاها يا خدمات مورد نظر خود در سايت فروشنده، از طريق لوگوي بانك  به درگاه پرداخت اين بانك منتقل شده و تراكنشهاي مالي مربوط به خريد اينترنتي از طريق درگاه پرداخت بانك انجام خواهد پذيرفت.
 
مزاياي استفاده:

كاهش هزينه هاي فروشندگان
امكان فروش خدمات و محصولات در تمامي ساعات شبانه روز
كاهش سفرهاي درون شهري
افزايش رفاه حال مشتريان
 
معرفي مجموعه خدمات:
 
در اين سامانه امكان پرداخت هزينه هاي كالا يا خدمات در بستر اينترنت براي مشتريان فراهم مي باشد.ضمن اينكه فروشندگان مي توانند گزارشهاي كاملي از فروشهاي انجام شده در بازه هاي زماني متفاوت دريافت نمايند.
 
مدارک لازم:


اشخاص حقوقي
اصل و كپي شناسنامه و كارت ملي صاحبان امضاء مجاز شركت
اصل و كپي آگهي تاسيس و آگهي آخرين تغييرات شركت
اصل و كپي اساسنامه شركت
دارا بودن حساب در يكي از شعب بانك سرمايه
كپي دفترچه حساب يا دسته چك حساب جهت واريز وجوه
نامه رسمي اعلام IPسايت (سرور فروش IP Dedicated)
سفته به مبلغ 10،000،000 ريال
اشخاص حقيقي
اصل و كپي شناسنامه و كارت ملي مالك سايت
اصل و كپي سند يا اجاره نامه محل فعاليت
اصل و كپي جواز كسب يا مجوز در خصوص فعاليت در حال انجام
دارا بودن حساب در يكي از شعب بانك
كپي دفترچه حساب يا دسته چك حساب متقاضي جهت واريز وجوه
نامه رسمي اعلام IPسايت (سرور فروش IP Dedicated)
سفته به مبلغ کافی
 
شرايط استفاده:

رعايت قوانين عمومي و تجارت الكترونيك جمهوري اسلامي ايران
دارا بودن مجوزهاي شغلي معتبر حقيقي و حقوقي در زمينه فعاليت مورد نظر و اقامتگاه قانوني
نداشتن هرگونه منع فعاليت از جانب دستگاههاي مختلف
دارا بودن وب سايت آماده جهت فروش اينترنتي
ارتباط بين زمينه فعاليت سايت و شرح فعاليتهاي معين شده در مجوزهاي مذكور
فعال بودن سايت مورد نظر و كامل بودن فرآيند فروش اينترنتي شامل مشخصات كامل محصول،امكان اضافه كردن محصول به سبد خريد، انتخاب نحوه ارسال محصول و انتخاب نحوه پرداخت
كامل بودن فرآيند ارائه خدمات و فروش كالا يا خدمات و ارسال آن به مشتري
درصورتيكه فروشگاه اينترنتي با رعايت موارد ياد شده و به صورت كامل قادر به ارائه خدمات به مشتريان باشد ، مي توانند در قالب شخص حقيقي يا حقوقي با تكميل فرم درخواست سيستم پرداخت اينترنتي كه در تمامي شعب اين بانك قابل دسترسي است ، تقاضاي خود را به شعبه تحويل نموده و شعبه پس از بررسي درخواست هاي ثبت شده با متقاضي تماس حاصل مي نمايد
 
فرايند درخواست فعال سازي سرويس:

تكميل فرم درخواست درگاه پرداخت، فرمهاي قرارداد (در 2 نسخه) و شرايط عمومي توسط متقاضي با مراجعه به يكي از شعب بانك
دريافت مستندات فني مربوط به راه اندازي سيستم پرداخت اينترنتي كه توسط اداره خدمات بانكداري الكترونيك دراختيار پذيرنده اينترنتي قرار مي گيرد . فايلهاي مذكور شامل موارد ذيل مي باشد:

مستندات فني

يك كد انحصاري به همراه يك رمز عبور و رمز عبور كد گذاري شده براي درخواست كننده
لوگو ولينك بانك كه مي بايست در سايت متقاضي قرار گيرد
كارت تست جهت انجام تستهاي 1 ريالي براي اتصال به سيستم درگاه پرداخت توسط درخواست كننده (خريد تستي)
انجام تغييرات توسط درخواست كننده در وب سايت مربوطه، متناسب با مستندات فني ارسال شده
انجام تست و اضافه كردن لوگوبانك  در سايت متقاضي
امضاء نهايي قرار داد توسط بانك و درخواست كننده در 2 نسخه كه نسخ آن مي بايست ممهور به مهر بانك و امضاء مسئول شعبه شود
رمز درگاه پرداخت اينترنتي و يك نسخه از قرارداددر اختيار متقاضي قرار گرفته و نسخه ديگر نزد بانك  باقي مي ماند.
فعال شدن سيستم پرداخت اينترنتي

توجه:

چنانچه كالا يا خدمات مورد نظر در جهت عرضه در سايت اينترنتي ياد شده همراه با چرخه فروش اينترنتي آن نباشد به درخواستهاي ثبت شده ترتيب اثر داده نخواهد شد.
در حال حاضر كارت بانكهاي عضو شتاب كه از رمز اينترنتي (رمز دوم)، تاريخ انقضاءكارت (EXPIR DATE) برخوردار و كد (CVV2) دارا باشند قابليت خريد اينترنتي از طريق درگاه پرداخت اينترنتي بانك  را خواهند داشت.

صرفاً وجود كد (CVV2) بر روي كارت ها، دليل بر امكان خريد اينترنتي نيست و مي بايست بانك صادركننده امكان خريد اينترنتي را فراهم نموده باشد.

درصورتيكه آدرسIP سرور تغييرنمود، مي بايست طي نامه اي در سربرگ شركت/موسسه آدرس IP قديم و جديد اعلام و نامه مذكور ممهور به مهر شركت و امضاء مديران /صاحبان امضاء (هيئت مديره)شركت گردد و به شعب بانك تحويل گردد.
سقف خريد روزانه مبلغ 500،000،000 ريال مي باشد.
محدوديت در خريد اينترنتي براي ساير كارتهاي بانكي عضو شتاب ، ناشي از مسدود بودن سرويس خريد اينترنتي كارت ها از جانب بانك صادر كننده كارت مي باشد
وجوه حاصل از فروش پس از فراخواني وب سرويس تسويه به سپرده تسويه حساب معرفي شده توسط درخواست كننده واريز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار