موسوي نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"پالايشگاه" سازي تنها راه منطقي براي جلوگيري از"خام‌ فروشي"

عضوکميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه ازجمله راهکارهاي برون رفت ازمشکلات صنعت نفت پرهيزازخام فروشي است گفت: تاسيس پالايشگاه هاي جديد و متعدد يکي از اساسي ترين ارکان در جهت رسيدن به اهداف توسعه در صنتع کشور است.

سيدمهدي ‌موسوي نژاد نماينده مردم بوشهر و دشتستان در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران ايجاد پالايشگاه هاي جديد و متعدد را از جمله راهکارهاي برون رفت از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: اين مسئله در کنار توليد با کيفيت و مفيد نفت، قدمي در راستاي خودکفايي در بنزين وسوخت کشور نيز محسوب مي شود از اينرو ساخت پالايشگاههاي متعدد قطعا کمک شاياني به بهبود و ضعيت مجموعه صنعت نفت خواهد کرد.
 
عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اين که پرهيز از خام فروشي و تبديل نفت خام به ارزش افزوده از ديگر مسائل مهم حوزه نفت است اظهار داشت:براي عملي کردن اين موضوع ما به نيروي انساني زيادي نياز داريم از اينرو اقدام به اين مسئله نه تنها موجب اشتغالزايي پايدار مي شود بلکه استخراج بي رويه اين محصول را از ميادين نفتي کاهش داده نبود نفت را در ساليان آتي کمرنگ مي کند.
 
نماينده مردم بوشهر و دشتستان در خانه ملت اختصاص درآمدهاي حاصل از فروش نفت را به خود مجموعه صنعت نفت بسيار با اهميت عنوان کرد واذعان داشت: لازم است مديريت جديد اين مسئله را عملي نمايد زيرا با اختصاص اعتبارات به محل صنعت نفت قطعا توسعه زير ساخت هاي اين مجموعه و تقويت تجهيزات و تهيه اقلام مورد نياز انجمن هاي مرتبط با روال بهتري صورت خواهد پذيرفت و ديگر شاهد بروز مشکل درا ين بخش نخواهيم بود.

وي تصريح کرد: لغو تحريم شرکت ملي نفت و شرکت‌هاي تابع سبب مي شود که اين صنعت جان دوبراه به خود بگيرد چرا که ايران از نظر داشتن منابع غني مي تواند علاوه براشتغالزايي و عرصه را براي ايجاد رقابت بين کشورهاي منطقه اي فراهم سازد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، بنزین ، سالیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار