محيط زيست در سالي كه گذشت:

140 مورد كشفيات/ توزيع بنزين يورو 4 در 122 جايگاه/ رفع تصرف اراضي ملي از 40 زمين‌خوار

مديركل محيط زيست استان تهران گفت: هنوز هم در بحث يورو 4 با خودروسازان مشكل داريم.

محمدهادي حيدرزاده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشريح عملكرد يك ساله محيط زست گفت: استان تهران از لحاظ بدهي اكولوژيكي سي و يكمين استان كشور است و با توجه به اينكه 10 درصد كل جمعيت كشور را در خود جاي داده به تبع آن مشكلات زيست محيطي زيادي هم دارد.
 
وي با اشاره به اينكه 40 درصد مساحت استان را مناطق حفاظت شده به خود اختصاص داده است افزود: تلاش ما حفظ مناطق چهارگانه حفاظت شده، پارك‌هاي ملي و اثرهاي طبيعي ملي است به طوري كه با حداقل امكانات حفاظت انجام مي‌شود و به ازاي هر 5 هزار هكتار يك محيط‌‌‌ ‌بان داريم و اين نشان‌دهنده حجم بالاي كار همكاران ماست.
 
*140 مورد كشفيات طي سال 92  

مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به برخورد با متخلفين گفت: طي سال 92، 140 مورد كشفيات و برخورد با متخلفين داشتيم كه همه آنها به كمك مراجع قضايي استان و شهرستان‌ها به نتيجه رسيده است.
 
حيدرزاده با اشاره به 40 مورد آزادسازي اراضي ملي خاطرنشان كرد: بنا بر مصوبات شوراي حفظ حقوق بيت‌المال اراضي ملي تصرف شده از دست متصرفان آزاد شد كه نمونه آخر آن آزادسازي اراضي پارك ملي خجير بود.
 
وي با اشاره به اجراي 11 پروژه پژوهشي در محيط زيست اظهار داشت: مشخص‌ترين پروژه ما بحث احياي ماهي قزل‌آلاي خال قرمز است كه جزء برنامه‌هاي سال‌جاري است.
 
مديركل محيط زيست استان تهران در خصوص فرهنگ‌سازي مباحث محيط زيست در جامعه گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌هاي استان تهران براي استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و پايان‌نامه‌هاي ارشد و دكتري كه پل ارتباطي بين دانشگاه و محيط زيست خواهد بود و همچنين انعقاد تفاهم‌نامه ميان وزيرآموزش وپرورش و رئيس سازمان محيط زيست در راستاي آموزش معلمان كه بستر آن فراهم شده است، بخشي از اقداماتي است كه در خصوص فرهنگ‌سازي محيط زيست انجام شده است .
 
اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به راه‌اندازي چهار مركز نظارت بر روي آنها نيز بيشتر شده و با مراكز متخلف برخورد شده كه طي اين مدت دو مركز نيز پلمپ شده است.
 
*80 مورد برخورد با صنايع آلاينده

مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به برخورد قاطع با صنايع آلاينده گفت: 80 مورد برخورد با صنايع آلاينده داشته‌ايم كه يا منتهي به اصلاح واحد شده و يا مهلت گرفته‌اند كه طبق برنامه زماني بايد نسبت به اصلاح واحد آلاينده اقدام كنند.
 
حيدرزاده در ادامه با اشاره به مجهز شدن شش واحد به سيستم آنلاين اذعان داشت: اميدواريم كه در سال 93 در بحث آنلاين كردن سيستم‌هاي تصفيه فاضلاب و سيستم‌هاي آلودگي هوا روند بهتري داشته باشيم.
 
*توزيع بنزين يورو 4 در 122 جايگاه/ تنها 4 روز پاك در سال 92 داشتيم
 
اين مقام مسئول در خصوص بحث آلودگي هوا در سال 92 گفت: سالي كه گذشت سال سختي در خصوص آلودگي هوا بود و روزهاي زيادي در مرز هشدار قرار گرفتيم.
 
مديركل محيط زيست استان تهران در ادامه گفت: بعد از هشت سال كميته ملي كاهش آلودگي هوا با محوريت سازمان محيط زيست تشكيل شد همچنين جلسات كميته مواقع اضطرار را داشتيم كه منتهي به اصلاح سوخت و ارتقاء كيفيت خودرو شد.
 
حيدرزاده با اشاره به اينكه خرداد 93 آخرين مهلت خودروسازان است گفت: اين مهلت ديگر تمديد نخواهد شد.
 
وي ادامه داد: البته ماهنوز در تعريف يورو 4 با صنايع مشكل داريم، چرا كه در يورو 4 تمام پارامترها بايد استاندارد شود.
 
اين مقام مسئول با اشاره به توزيع سوخت يورو 4 نيز گفت: از اواخر سال 92 در 122 جايگاه بنزين يورو 4 توزيع شد و با توجه به اينكه كيفيت سوخت نقش بسيار مهمي در كاهش آلودگي هوا دارد،‌ شهروندان اين تغيير را حس كردند.
 
حيدرزاده در پايان خاطرنشان كرد: اگرچه شرايط جوي هم مؤثر بوده اما در روزهاي پاياني سال كه باد و باران هم نبود،، اما شرايط به اضطرار نرسيد و نشان مي‌دهد تا حد قابل توجهي تأثيرگذار است.

 
انتهاي پيام/
برچسب ها: توزیع ، بنزین ، تصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار