دوچرخه سواری بدون گواهینامه ممنوع

قدیمی ترین گواهینامه دوچرخه در چه سالی صادر شد + عکس

در گذشته دوچرخه سواری در ایران مستلزم داشتن تصدیق نامه و یا همان گواهینامه ای بوده که امروزه این دوچرخه و تصدیق نامه به خاطرات تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ دوچرخه با ورود خودرو و موتور سیکلت و ورود جامعه سنتی به مدرن از صحنه زندگی های مردم دور شد و گاها فقط ابزاری سرگرمی برای کودکان و نوجوان است.

هر چند همین دوچرخه شاید مهمترین مشکلات آلودگی های کلان شهر ها را تا حدودی می تواند حل کند اما امروزه با توجه به عدم تدبیرها از سوی مسئولان ذیربط شاهد آلودگی ها و بروز بیماری ها تنفسی و ... هستیم.

در گذشته بیشتر جابجایی ها با دوچرخه صورت می گرفت ؛البته نبایست از این موضوع هم گذشت که در این جوامع مدرن هستند افرادی محدود که با دوچرخه مسافت های طولانی را طی می کنند.


اما یکی از جالب ترین قوانین استفاده از این وسیله نقلیه در گذشته چنین بود که دوچرخه سوار می بایست برای استفاده از دوچرخه ، دوره های آموزش را می پیمود و تصدیق نامه (گواهینامه) را اخذ می کرد.

 
بر همین اساس رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا گفت: قدیمی ترین گواهینامه دوچرخه سواری که در حال حاضر در آرشیو پلیس راهور وجود دارد مربوط به 7 شهریور سال 1345هجری شمسی است و از قدمت صدور گواهینامه دوچرخه 48 سال می گذرد.

حسن معینی متولد 1323 در سن 22 سالگی موفق به اخد تصدیق نامه دوچرخه سواری شد.

 
سرهنگ هویدا تزار در خصوص این دسته از گواهینامه ها  افزود : در گذشته در صورتی که دوچرخه سواری فاقد گواهینامه رانندگی دوچرخه پائی بود اجازه دوچرخه سواری نداشت.

گزارش از : امیرحسین تشیعّی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۱۸:۳۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
سلام اینجا که گفتید ( دوچرخه با ورود خودرو و موتور سیکلت و ورود جامعه سنتی به مدرن از صحنه زندگی های مردم دور شد و گاها فقط ابزاری سرگرمی برای کودکان و نوجوان است. ) این طور نیست که از صحنه زندگی مردم دور شده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
علی معصومی
۱۳:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من گواهینامه دوچرخه سال 1316 پدرم رو دارم اصلش رو نه کپی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من گواهینامه قدیمی تر دارم از سال ۱۳۱۶ دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نام خدا
به اطلاع می رساند که، مرحوم پدر اینجانب متولد1308 قزوین، در21 سالگی ودر سال 1329 موفق به دریافت گواهینامه دوچرخه سواری شده است، گواهینامه وی هم اکنون موجود است.
Iran (Islamic Republic of)
تهراني
۱۷:۳۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
در جواب كامنت رضا بايد بگم كه ايربك هم داره،حتما تو آگهي هاي روزنامه همشهري قميتش درج ميشه
دوچرخه فول آپشن با دزدگير مدل 93 زير قيمت 25 ميليون تومان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
فکر خوبيه اگر توليدش رابدست خودرو سازهاي داخلي بديد قيمتش از پرايد گرونتر ميشه ها مواظب باشيد
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۹:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
اول اينكه توتمام خيابان هاجاواسه دوچرخه سوارى نيست كه گواهينامه بگيريم دوم اينكه كارخانجات توليددوچرخه سودآورترندياتوليدخودرودرايران سوم چرابه همه مردم دوچرخه مجانن ندادن؟!
Iran (Islamic Republic of)
meshkat
۰۲:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
کاش برا همه چی گواهینامه میدادن. و با جدیت دنبالش میرفتن . و جریمه هم میکردن و تو شهر قم موتوری ها در پیاده رو هاهم با سرعت میرن !!!!!خیلی زشته. پس حق آدمای پیاده چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۱:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
مگر براي دوچرخه سواري هم گواهينامه صادر مي شده!
آخرین اخبار