مسافران احتمالی جام جهانی 2014/ رضا قوچان نژاد

رضا قوچان نژاد بازیکن دو رگه تیم ملی و عامل صعود تیم ملی ایران به جام جهانی برزیل محسوب می شود یکی از مسافران جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران حضور قوچان نژاد در ترکیب تیم ملی برای جام جهانی 2014 برزیل بهانه ای شد تا زندگی نامه این بازیکن را مورد بررسی قرار دهیم.
 
 رضا قوچان نژاد با نام کامل رضا قوچان نژاد نورنیا متولد 29 شهریور 1366 در مشهد می باشد بازیکن فوتبال ایرانی هلندی شاغل در استاندارد لیژ است که در لیگ برتر بلژیک بازی می کند.
 
 نام مستعار رضا قوچان نژاد در کشور بلژیک و هلند  "گوچي" است وی  همچنین سابقه عضویت در تیم زیر 19 ساله‌های هلند را در کارنامه دارد قوچان نژاد تک گل برتری تیم ملی  میدان در برابر تیم ملی کره جنوبی را در 28 خرداد سال 1392 وارد دروازه کره جنوبی و باعث صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل شد که گل وی به تیم ملی کره جنوبی را  مشابه گل  خداداد عزیزی به استرالیا نام برده شد و در بین جوایز و روزنامه‌ها به حماسه ساز اولسان معروف گشت.
 
 زندگی شخصی
 
 وی متولد مشهد است و پدر و مادری مشهدی دارد و در زمان کودکی به  همراه خانواده‌اش به هلند مهاجرت کرد وی در رشته علوم سیاسی نیز مدرک دانشگاهی دارد و  همچنین در موسیقی  معروف می باشد به طوری که از استعداد‌زاتی در نواختن ویلن  برخوردار است وی در اظهاراتش از علاقه‌اش به شهر مشهد و تیم ابومسلم گفته بود وی پسرخاله عقیل  اعتمادی، دروازبان ایرانی هلندی اسبق باشگاه تراکتورسازی است.
 
حضور در تیم ملی فوتبال ایران

 
کارلوس کی روش در روز 22 اکتبر 2011 طی تماسی تلفنی از قوچان نژاد که در شهر لیر بلژیک بود دعوت کرد به تیم ملی فوتبال  ایران بپیوندد قوچان نژاد در مدت من حضورش در تیم ایران تبدیل به یک ستاره شد و توانست با گلزنی در 3 مسابقه پایانی مرحله  انتخابی جام جهانی 2014 به یک قهرمان ملی تبدیل شود.
 
آمار باشگاه حرفه‌ای
 
هیرنفین

 
در سال 2005 به باشگاه هیرنفین پیوست او بازی حرفه‌ای  خود را در آپریل 2006 در بازی  خانگی در مقابل اي زد آلکار به عنوان تعویضی به جای فرناندو در ولد آغاز کرد او در سال 2006-2007 به تیم GOAHEDAD EAGLES به صورت قرضی پیوست.
 
 در تابستان 2009 قوچان نژاد قرار دادش  با هیرنفین را به خاطر تحصیلات آکادمیک تمام کرد  به علاوه این که او به عنوان آماتور به تیم فوتبال GOAHEDAD در قراردادش پیوست.
 
کمبود
 
 اگر چه  قوچان نژاد  از تیم فوتبال GOAHEDAD در فصل زمستان 2009-2010 بود ولی ناگهان با کمبود قرار دادی 5/2 ساله  است او در  اوایل بازی خود برای کمبود در تاریخ 22 ژانویه 2010 مقابل باشگاه فوتبال ویندام 9 ثانیه بعد از ورود او  اولین گامش را برای تیمش زد تیم Sint-Truidense رضا در 17 ژوئن 2012 به  باشگاه ؟Sint-Truidense پیوست مدت قرار دادش  3 سال بود او اولین گل را در لیگ برتر فوتبال بلژیک به تیم براج زد.
 
 استاندارد لیژ
 
در 31 آگوست 2012 او با توافق با  تیم استاندارد لیژ به این تیم پیوست قوچان نژاد با قرار داد 5/3 ساله در ژانویه در حالی  به استاندارد لیژ  ملحق شد که 10 گل از دروازده بازی را در نیمه دوم فصل که در Sint-Truidense مانده بود زد او اولین گلش برای لیژ  را در 19 می و در 3-4 پلی آف در بازی مقابل  تیم موکرن زد در فصل پیش رو رضا به همراه تیم لیژ در لیگ قهرمانان اروپا 2013 -2914 بازی می کند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مسافران ، جهانی ، بازیکن ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار