حاشیه‌های تئاتری در تیر ماه 1392؛

از بازسازی دوباره‌ی تئاتر شهر تا پایان ناتمام آن/ ریاست "اتابک نادری" در تئاتر شهر

تیر‌ماه، ماه حاشیه‌ای برای تئاتر شهر و اتفاقات پیرامون آن بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، در تیر 92 به مناسبت سالگرد "حمید‌سمندریان" به مدت یک هفته ترجمه‌های سمند‌ریان در تالار وی در تماشاخانه‌ی ایرانشهر نمایشنامه خوان شد و در بزرگداشت حیکم‌ ابوالقاسم فردوسی، پری صابری، نمایش مرغ صحر را اجرا کرد.
 
در ادامه‌ی تئاتر از جانب تئاتر شهر اعلام شد که بازسازی این مرکز دوباره آغاز خواهد شد قابل توجه است که این باز سازی از سال 86 در مدیریت حسین بارسایی آغاز و هنوز پایان نیافته است.
 
 مهم ترین اتفاق این ماه ابلاغ حکم ریاست مجموعه‌ی تئاتر شهر به اتابک نادری و عزل سید صادق موسوی که در دوره‌ی ریاست وی دوران خوبی برای اهالی تئاتر نبود.
 
 اتابک نادری، بیش از این حکم ریاست تماشاخانه سنگلج‌ و دبیر اجرایی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را به عهده داشت روز بعد از اعلان حکم جلسه معارضه‌ی وی در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.
 
همچنین ضیافت افطاری هنرمندان تئاتر با حضور سید محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم در تالار وحدت و هنرمندانی چون داریوش اسد زاده، بهرزو بقایی و قطب الدین صادقی، پری صابری، اسماعیل خلج، محمود عزیزی، بهزاد فراهانی ، نصرالله قادری، داریوش ارجمند، و انوشیروان ارجمند برگزار شد در این مراسم حمید شاه آبادی مطالب را عنوان کرد.
 
 مهم ترین مراسم برگزار شده در این ماه مراسم نکو داشت فرهاد ناظر زاده کرمانی همراه با نامگذاری سالن شماره 1 تماشاخانه ایرانشهر به نام این هنرمند و استاد دانشگاه برگزار شد، در این مراسم هنرمندانی چون هما‌ روستا ، جمشید مشایخی، محمد حاتمی ، حمید فرخ نژاد ، فردوس‌حاجیان و علیرضا نادری شرکت کردند.
 
در این ماه سه نمایش جدید به سالن‌های تئاتری آمد که نمایش باغبان مرگ به کارگردانی آروند دشت آرای و نویسندگی محمد چرمیشر‌ با بازی آتیلا‌پیسیانی و طناز طباطبایی در تالار شمس اجرا رفت.
 
همین طور نمایش‌های پسران آفتاب به کارگردانی و بازی سیامک صفری، جواد عزتی، فرزین صابونی، بهاره رهنما در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا و نمایش مثل آب برای شکلات به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در تالار چهار شو با بازی رویا نونهالی‌ و گروهی از بازیگران بندر عباس برای اجرای روی صحنه رفت.
 
اما آخرین روز از تیر ماه با قطع شدن برق نمایش‌های پسران آفتاب، به کارگردانی سیامک صفری و مثل مثل‌آب برای شکلات به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی ، اجرا نرفتند این اتفاق در صورتی  افتاد که تئاتر شهر دارای ژنرا تور‌هایی بدون کابل برق است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار