قزوین/

قزوین رتبه دوم کاهش آب بدون درآمد را داراست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه دوم کاهش آب بدون درآمد را در میان شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور داراست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


احمد هجرانفر در خصوص عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین اظهار کرد: این استان رتبه دوم کاهش آب بدون درآمد را در میان شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

وی میزان آب بدون درآمد تولیدی در شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین را 18.4 درصد از کل آب تولیدی دانست و افزود: بخشی از این آب‌ها از هدررفت آب در تأسیسات یا مشکل در تجهیزات اندازه‌گیری ناشی می‌شود و بخشی نیز به مصارف مجاز همچون تخفیف‌هایی مرتبط است که در بودجه سالانه به حوزه‌هایی مانند مساجد و حسینیه‌ها داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین بیان کرد: البته شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با وجود محدودیت‌های موجود به عنوان پایلوت کشوری برای طرح قرائت از راه دور کنتورهای مشترکان انتخاب شد و رتبه دوم در مدیریت بر مصرف انرژی در بین شرکت‌های آب و فاضلاب را به خود اختصاص داد.

هجرانفر با بیان اینکه حجم تولید آب در استان قزوین 62 میلیون و 733 هزار متر مکعب است، ادامه داد: همچنین میزان 47 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در قزوین به مصرف و فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین تعداد چاه‌های در مدار این شرکت را 156 حلقه عنوان و در خصوص طول شبکه آب موجود در استان قزوین زیر نظر شرکت آب و فاضلاب شهری قزوین، اضافه کرد: شبکه (اصلی، فرعی) و خط انتقال این شرکت دو هزار و 58 کیلومتر طول دارد.

هجرانفر یادآور شد: استفاده از انرژی بادی در تامین انرژی الکتریکی تأسیسات آبرسانی برای نخستین‌بار در کشور، استفاده از انرژی خورشید (SOLAR) در تأمین انرژی حرارتی ساختمان‌های اداری این شرکت و نصب و راه‌اندازی سیستم نگهداری و تعمیرات PM بخش دیگری از نقاط قوت شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین اضافه کرد: این شرکت با زیرپوشش قرار دادن تمام 26 شهر استان، به 286 هزار و 184 نفر مشترک آب، خدمات‌رسانی می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.