با این راهکارها خلاقیت کودکتان را افزایش دهید

کودکانی که با جواب‌های سطحی قانع نمی‌شوند و به راحتی شکست را نمی‌پذیرند، افراد خلاقی هستند.

آزاده نجفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خلاقیت ترکیبی از قدرت ابتکار و انعطاف پذیری می‌باشد که در یک فرآیند ذهنی و در زمانی مشخص در کودکان دیده شده و می‌تواند به صورت کلامی و غیر کلامی(عینی یا ذهنی) نمایان شود.
 
وی به ویژگی‌های کودکان خلاق اشاره کرده و افزود: این کودکان با جواب‌های سطحی قانع نمی‌شوند و نسبت به آنچه می‌بینند و می‌شنوند و احساس می‌کنند، حساس هستند.  
 
نجفی ادامه داد: کودکان خلاق از آموختن و یادگرفتن لذت می‌برند، با آب و تاب حرف می‌زنند، به دقت به اشیای پیرامون خود نگاه می‌کنند و توانایی خلق بازی‌های جدید را دارند. شکست را به راحتی نمی‌پذیرند و در امور روز مره‌ی خود دقت و تفکر بالایی دارند.
 
وی تصریح کرد: برای پرورش خلاقیت در کودکان از برخورد نا شایست و تنبیه خودداری کنید و آن‌ها را مرتب مورد تشویق و ترغیب قرار داده و از سرزنش کردن بپرهیزید.
 
نجفی اظهار داشت: احترام به عقاید کودکان و عدم دخالت‌های بیش از اندازه در امور روز مره‌ی آن‌ها می‌تواند خلاقیت را در آنان افزایش دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: کودکتان را همیشه از یک مسیر به خانه نبرید و اجازه دهید اشیا را از نزدیک لمس نماید و در نظر داشته باشید تفریح و گردش و مسافرت می‌تواند در افزایش خلاقیت کودکان تاثیر گذار باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خلاقیت ، راهکار ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار