نیمار: مسی و من آرزوی رودر رویی در فینال جام جهانی را داریم

نیمار معتقد است تیم برزیل یکی از فینالیست‌های جام جهانی 2014 است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نیمار با اینکه تنها 22 سال سن دارد اما بار سنگینی بر روی شانه‌هایش احساس می‌کند.

-شما حدود 6 ماه است که در بارسلونا هستید، آیا فکر می‌کنید نسبت به حضورتان در سانتور تفاوتی کرده‌اید؟

نه من هنوز همان نیمار هستیم البته به علت حضور در کشور و شهر جدید تجربه‌های بیشتری کسب کرده‌ام. حضورم در اینجا باعث شده با فرهنگ جدیدی آشنا شوم.

-آیا می‌توانید به زبان اسپانیایی صحبت کنید؟
زیاد نه، تقریبا شبیه زبان اسپانیایی است ولی کمی سخت‌تر.

- وفق پیدا کردن سریع شما با باشگاه باعث تعجبتان شده است؟
نمی‌توانم بگویم تعجب کردم. خدا رو شکر من شانس آوردم و با گروه خوب مواجه شدم. بازیکنان بارسلونا خیلی خوب از من استقبال کردند. بازیکنان بارسا با اینکه به عنوان‌‌های زیادی دست یافتند اما بسیار متواضع هستند. من فکر می‌کنم مهمترین دلیل موفقیت این تیم تواضع بازیکنانش است.

- برای چه چیز‌هایی در برزیل دلتنگ هستید؟
من دلتنگ خانواده، دوستان و خانه‌اما هستم. البته همانطور که گفتم من عاشق کشف چیزهای جدید هستم. من در دوران کودکی آرزو داشتم در یک باشگاه اروپایی بازی کنم و خیلی خوشحالم که به واقعیت تبدیل شد. افتخار می‌کنم در باشگاه بزرگی مثل بارسلونا توپ می‌زنم. من این شهر را بسیار دوست دارم. آب و هوا و مردم اینجا بسیار شبیه برزیل است که همین مسئله کمک زیادی به من می‌کند.

- آیا هواداران اینجا مانند سانتوز هستند؟ به عنوان مثال آیا می‌توانید بدون مشکل در خیابان قدم بزنید؟
هواداران بارسلونا مانند هواداران سانتوز بسیار خونگرم هستند، آن‌ها فوق العاده‌اند. بعضی از مردم من را می‌شناسند و می‌خواهند عکس بگیرند و این کاملا طبیعی است.

- وقتی در فینال جام کنفدراسیون‌ها مقابل تیم اسپانیا قرار گرفته بودید، رفتن شما به بارسلونا تقریبا قطعی شده بود. چه احساسی داشتید از اینکه در مقابل هم تیمی‌های آینده‌تان بازی می‌کردید؟
بله خوب یک مقدار برای من غیر عادی بود. البته ما گاهی اوقات با هم تیمی‌هایم در این مورد صحبت می‌کنیم. ولی در کل من خیلی خوشحالم که برزیل قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شد.

- فکر می‌کنید اسپانیایی‌ها برای انتقام به برزیل می‌آیند؟
فکر نکنم باری انتقام بیایند، هر تیمی که به برزیل می‌آید برای بردن می‌آید. تمام تیم‌ها به شدت در حال آماده سازی هستند. اما فکر می‌کنم ما شانس بسیار زیادی برای رسیدن به فینال و قهرمانی داریم. در واقع برزیل برای قهرمانی تلاش می‌کند و امیدوارم که این رویای مه به واقعیت تبدیل شود.

- در مورد حال و هوای ورزشگاه در بازی مقابل اسپانیا در فینال جام حذفی بگویید؟  
آن لحظات بسیار بیاد ماندنی بود. من مطمئن هستم از این دست لحظات در طول جام جهانی بسیار است. جام جهانی با جام کنفدراسیون‌ها قابل مقایسه نیست. ما برزیلی‌ها بسیار خوشحال هستیم که مردم جهان به کشور ما می‌آیند و با فرهنگ ما آشنا می‌شوند. برزیل با آغوش باز پذیرایی همه است.

- آیا تیم برزیل از زمان هدایت اسکولاری تفاوتی کرده است؟
نمی‌دانم فرق کرده یا نه. فکر می‌کنم تیم شخصیت خودش را ساخته است. تیم ما به زمان نیاز دارد تا با تمرین بیشتر به شناخت بهتری دست یابد. ما در جام کنفدراسیون‌ها بسیار خوب بازی کردیم. تیم ما هم در رختکن و هم در زمین فوق العاده بود و همین همدلی به ما انگیزه داد تا قهرمان شویم.

-اسکولاری به عنوان مربی چه خصوصیاتی دارد؟
او یک مربی کاملا نرمال است. به موقع می‌خندند و به موقع سختگیر است. او پشتکار بسیار زیادی دارد و همیشه دوست دارد برنده باشد.

- آیا فکر می‌کنید در کمتر از 4 ماه می‌توانید برای رقابت‌های جام جهانی آماده شوید؟
به نظر زمان زیادی تا شروع رقابت‌ها مانده است ولی در واقعیت این طور نیست. ما در خانه بازی خواهیم کرد و همین مسئله باعث غرور ما می‌شود. من خیلی نگران جام جهانی هستم، اما خوشبختانه می‌توانم به استرسم غلبه کنم.. من مطمئن هستم این جام جهانی یکی از بهترین جام‌های جهانی خواهد شد، به خصوص برای تیم برزیل.

- برایتان اولین حضورتان در جام جهانی و بازی در خانه به چه معناست؟
این یک فرصت استثنایی برای من است. همه ما از این که برزیل میزبان است بسیار خوشحالیم.

- آیا قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی را تماشا کردید؟
وقتی در باشگاه بودم این مراسم را دیدیم. ما تقریبا در گروه سختی افتاده‌ایم، اما امیدواریم بتوانیم بازی‌های درخشانی از خود به نمایش بگذاریم. مهم نیست که با چه تیمی قرار است بازی کنیم.، ما با تمام تیم‌‌ها بهترین بازی را به نمایش خواهیم گذاشت. تمام تیم‌هایی که به این رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند، قوی هستند.

- شما همیشه از لینول مسی تعریف می‌کنید، اما در جام جهانی او اصلی ترین رقابت شماست. در این باره چه نظری دارید؟
من و مسی گاهی اوقات درباره‌ی فینال جام جهانی که ممکن است بین آرژانتین و برزیل باشد صحبت می‌کنیم. من همیشه یکی از طرفداران پروپا قرص مسی هستم و واقعا شانس آورده‌ام که با وی همبازی هستم.

-چه سخنی با طرفداران تیمتان دارید؟
آن‌ها می‌توانند روی 23 بازیکن برزیل حساب کنند و باید بدانند آن‌ها برای محقق شدن رویای‌شان خواهند جنگید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیمار ، مسی ، جام جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار