بر طبق گفته های گوگل بخش عمده ای از بزرگترین سازمان های خبری هدف هکرهایی قرار می گیرند که احتمالا توسط دولت ها پشتیبانی می شوند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران،  دو تن از محققان شرکت گوگل ادعا می کنند که بیشتر سازمان های خبری و خبرنگاران مورد حمله هکرها قرار می گیرند. این دو محقق که Shane Huntley و Morgan Marquis-Boire نام دارند؛ در کنفرانس هکرهای کلاه سیاه در سنگاپور اعلام کردند که 21 سازمان خبری در جهان مورد هجوم هکرها قرار گرفته اند. مهندسین امنیتی به خبرگزاری رویترز اعلام داشتند که این هکرها که احتمالا پشتیبان دولتی دارند به دنبال اطلاعات هستند.


رخنه سایبری با پشتیبانی دولتی در طول چند سال گذشته افزایش یافته است. چندین کشور در کل جهان از جمله ایالات متحده چین و روسیه جهت کسب اطلاعات از این روش استفاده می کنند. هدف این هکرها از رخنه در خبرگزاری ها, کسب اطلاعات شرکت ها و شخصیت های دولتی از خبرنگاران برجسته است.

گوگل اعلام کرده است که در سال گذشته چندین سازمان خبری با موفقیت مورد هجوم هکرها قرار گرفته اند. یکی از این رخنه ها, به واسطه ارسال یک پرسشنامه جعلی به ایمیل یک خبرنگار صورت گرفته بود. بیشتر این حملات از طریق ارسال ایمیل های جعلی صورت می گیرد اما به گفته این دو محقق این تنها قسمت کوچکی از روش های مورد استفاده هکرهای دولتی است.

گزارش از پیمان مولاویردی

برچسب ها: هکر ، خبرگزاری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار