نجات 6 گردشگر در ارتفاعات ماکو/ امدادرسانی به 3 هزار و 500 حادثه‌دیده

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات در تشریح عملیات 24 ساعت گذشته از نجات 6 گردشگر در ارتفاعات ماکوی و امدادرسانی به3 هزار و 500 نفر و اسکان هزار و 700 نفر در سطح جاده‌هایکشور خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بااشاره به حوادث 24 ساعت گذشته به 319 عملیات امدادی اشاره کرد و گفت: طی 24 ساعت گذشته امدادگران به 3 هزارو 500 نفر که در حوادث مختلف دچار مشکل شده بودندونیاز به خدمات امدادی داشتند امدادرسانی کردند.

وی در ادامه افزود: در این عملیات‌ها هزارو 300 مصدوم صحنه حوادث تحت درمان اولیه و سرپایی امدادگران قرار گرفته‌اند و 180 نفر که نیاز به خدمات مراقبتی و درمانی بیشتر داشتند به بیمارستان منتقل شدند.

مرادی‌پور به 315 نجات یافته حوادث 24 ساعت گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: 26 عملیات رهاسازی صحنه تصادف جاده‌ای کشور صورت گرفته است که 315 نفر از هموطنانمان از مرگ حتمی نجات یافتند و هزارو 700 نفر نیز در اماکن امن چون پایگاه‌های امدادی، مساجد و حسینیه‌ها اسکان یافتند.

وی در ادامه باتاکید بر آگاهی از اعلام وضعیت هواشناسی کشور بیان داشت: براساس اعلام وضعیت هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی به ویژه در شمال، شمال غرب و غرب کشور وهمچنین کاهش نسبی دمای هوا، مسافران باید نسبت به وضعیت آب و هوای مقصد و همچنین مسیر خود اطلاع و آگاهی داشته باشند.

مدیر کنترل وهماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات در ادامه بااشارهبهمهم‌ترین عملیات 24 ساعت گذشته طرح امداد نوروزی بیان کرد: ساعت 21 شب گذشته 6 گردشگر در ارتفاعات روستای قره خاچ کرد استان آذربایجان غربی به علت گم کردن مسیر هنگام برگشت مفقود شدند.

وی درادامه افزود: گردشگران با 112 ندای امدادتماس گرفتند وگم شدن خودومصدومیت یکی ازاعضای گروه رابه امدادگران اطلاع دادند.

مرادی‌پوردرادامهتصریح کرد: باورود تیم‌های امدادی سرانجام پس از 2 ساعت و 40 دقیقه عملیات جستجو 6 گردشگر پیداشدندو یک نفرمصدوم نیز که دچار شکستگی پا شده بود پس ازدرمان اولیه به بیمارستان منتقل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره سه رقمی 112 ندای امدادشماره‌ای است که مردم درهنگام وقوع حوادث می‌توانند حتی بدون آنتن‌دهی لازم وضعیت خودرابه امدادگران اعلام و درخواست کمک وامدادرسانی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عملیات ، امدادی ، اشاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار