رئيس سازمان غذا و دارو؛

در سال جديد جهش قيمت دارو نخواهيم داشت/پرداخت مستقيم يارانه به بيماران گامي جهت كاهش قيمت دارو

دو روش کنترل قیمت‌ها وحمایت دولت از طریق پرداخت مستقیم یارانه‌ها،کاهش هزینه‌های دارو برای بیماران را به دنبال خواهد داشت.

دکتر دنیاروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به کاهش هزینه‌های پرداختی دارو توسط مردم در سال 93 گفت:ما از دو جنبه تلاش می‌کنیم تا هزینه‌ی پرداختی مردم کاهش یابد.
 
وی ادامه داد :اولین جنبه،کنترل قیمت داروها است كه بر اين اساس در سال 93 به هیچ عنوان جهش قیمتی دارو را نخواهیم داشت. 

وی در پاسخ به عدم وجود جهش قیمتی در 6 ماهه‌ی اول سال گفت:این عدم وجود جهش قیمت درکل سال است و خاطرنشان کرد،در شش ماهه‌ی اول مطمئناً کنترل قیمت‌ها بسیار شدید خواهد بود و  در زمينه تولید داخل به هیچ عنوان افزایش قیمت در ماه‌های اول سال را نخواهیم داشت. 

وی گفت:این عدم افزایش قیمت به تمام شرکت‌های دارو ساز ابلاغ شده است ودر رابطه با داروهای وارداتی سیاست کاهش قیمت را داریم. 

دکتر دیناروند ادامه داد:سیاست چانه زنی قیمت از حدود یک ماه و نیم شروع شده است و قیمت بخشی از داروهای وارداتی ونه لزوماً تمام آن‌ها در سال 93 قیمتی کمتر از  سال92 خواهد داشت. 

وی در پاسخ به سوالي مبني بر میزان کاهش قیمت گفت: كاهش قيمت به نوع دارو وابسته است و برخی داروها ممکن است تا 50 درصد کاهش قیمت داشته باشند و داروهایی ممکن است تا 5 درصد کاهش قیمت داشته باشند.

وی در پايان افزود:دو روش کنترل قیمت‌ها وحمایت دولت از طریق پرداخت مستقیم یارانه‌ها،کاهش هزینه‌های دارو برای بیماران را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
واقعاااااااااااا ؟؟!!!
آخرین اخبار