اردبیل/

بقعه شیخ صفی ، نمودی از تمدن کهن شهر تاریخی اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: تبدیل بخشی از استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری ، گردشگری و صنعتی به عنوان یکی از راهکارهای توسعه گردشگری استان ضروری به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش که در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز 93 و مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی سخن می گفت، گردشگری را محور توسعه استان پس از کشاورزی عنوان کرد و افزود:برای این محور اساسی در سال جاری انرژی و زمان بیش تری باید صرف کرد.

وی با اشاره به نقش بسزای گردشگری در اشتغال زایی بیان کرد: در تلاش هستیم با جذب گردشگر در تمام فصول حتی در فصل زمستان ، از این بخش بیش ترین استفاده را در راستای اشتغال زایی برای جوانان بنماییم.

استاندار اردبیل معرفی بناهای تاریخی استان اردبیل به ویژه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، منابع طبیعی استان چون ساوالان ، فندقلو و ... از طریق تورهای اردبیل گردی را رکنی مهم در توسعه گردشگری منطقه دانست و اظهار کرد: مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی با بیش از 500 سال سابقه فرهنگ و تمدن برای اردبیلی ها و ایرانی ها افتخار آفرین است و باید برای معرفی هرچه بهتر آن همت گماشت.

خدابخش وارد شدن مستقیم مردم به عرصه گردشگری یا سایر زمینه های سرمایه گذاری را محورفرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تعبیر کرد و گفت: تنها با اکتفا به اعتبارات دولتی نمی توان کاری از پیش برد.

او هم چنین توسعه گردشگری استان را در گرو ورود بخش خصوصی دانست و افزود: وظیفه دولت آماده سازی زیرساخت ها ، خدمات ، حمایت ، اعطای تسهیلات و حتی وام های ارزان قیمت به سرمایه گذاران و بخش خصوصی است/س

 

برچسب ها: اردبیل ، بقعه ، شیخ ، صفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.