تاکید جو بايدن بر افزايش حداقل حقوق و دستمزد در آمريکا

معاون رئیس جمهور آمریکا از نمایندگان کنگره خواست طرح افزایش حداقل حقوق و دستمزد در آمریکا را تصویب کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جو بایدن در نطق هفتگی کاخ سفید گفت: من این هفته به جای باراک اوباما ؛ رئیس جمهور آمریکا که به خارج سفر کرده است ، نطق هفتگی را ایراد می کنم.
من می خواهم امروز درباره حداقل حقوق و دستمزد و نیاز شدید برای افزایش حداقل حقوق و دستمزد صحبت کنم.
هیچ دلیلی وجود ندارد که در دنیا یا در آمریکا فردی که چهل ساعت در هفته کار می کند فقیر باشد.
هم اکنون افرادی که براساس حداقل حقوق و دستمزد دریافتی دارند سالیانه چهارده هزار و پانصد دلار درآمد دارند.
معاون رئیس جمهور آمریکا افزود:
همانطور که می دانید این رقم برای امرار معاش یک نفر بسیار کم است چه رسد به اینکه کسی بخواهد با این درآمد خانواده اش را اداره کند.
اگر ما حداقل حقوق و دستمزد را به ده دلار و ده سنت در هر ساعت افزایش دهیم ، این اقدام باعث خواهد شد که درآمد افرادی که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می کنند از رقم چهارده هزار و پانصد دلار درسال به رقم بیست هزار و دویست دلار برسد ، همچنین با توجه به اعتبارات مالیاتی که اکنون وجود دارد این افراد به اندازه ی کافی درآمد خواهند داشت تا یک خانواده ی چهار نفره را از فقر خارج کنند.

دلایل خوب بسیار زیادی وجود دارد که چرا باید حداقل حقوق و دستمزد را افزایش داد.
جو بایدن در ادامه نطق هفتگی کاخ سفید گفت:افزایش حداقل حقوق و دستمزد نه تنها باعث خواهد شد تا پولی که به سختی بدست می آید بیشتر به جیب بیست و هشت میلیون آمریکایی برود، بلکه باعث خواهد شد میلیون ها آمریکایی از فقر خارج شوند.
افزایش حداقل حقوق و دستمزد برای شرکت ها و کسب و کار هم خوب است.
اطلاعات روشن و مشخصی وجود دارد که نشان می دهد دستمزد عادلانه و منصفانه باعث وفاداری و صداقت کارگران نسبت به کارفرمایان خواهد شد، این امر به نوبه ی خود باعث افزایش بهره وری و کاهش اخراج کارکنان خواهد شد.
افزایش حقوق و دستمزد همچنین برای کل اقتصاد نیز مفید است چون باعث درآمدزایی بیشتر به ارزش نوزده میلیارد دلار برای افرادی خواهد شد که بیش از همه به این درآمد نیاز دارند.

بزرگترین تفاوت بین « افزایش حداقل حقوق و دستمزد» به جای «کاهش مالیات برای ثروتمندان» این است که پولی که برای افزایش حقوق و دستمزدها پرداخت می شود تا آخرین پنی آن خرج خواهد شد، این کارکنان در لبه ی پرتگاه مالی زندگی می کنند و پول خود را در اقتصاد داخل آمریکا خرج می کنند، آنها این پول را برای پرداخت قبض برق، پر کردن باک خودرویشان از بنزین و خرید مایحتاج زندگی خرج می کنند. این پول باعث رشد اقتصادی خواهد شد. من تنها کسی نیستم که این مزایا را درک می کنم ، شرکت های کوچک و بزرگ نیز این مزایا را درک می کنند.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: من اخیرا در آتلانتا مرکز ایالت جرجیای آمریکا بودم و با مالک یک شرکت کوچک تبلیغاتی دیدار کردم.
وی به صورت مستقل حقوق و دستمزد کارکنان خود را به ده دلار و ده سنت در هر ساعت افزایش داد.
شرکت های بزرگ مثل کاسکو و گپ نیز تصمیم گرفتند حقوق کارکنان خود را افزایش دهند.
شمار فزاینده ی از فرمانداران در آمریکا نیز درحال افزایش دادن حداقل حقوق و دستمزدها در ایالت های خود هستند.

آنها به رئیس جمهور آمریکا ملحق شدند که حداقل حقوق و دستمزدها برای پیمانکاران فدرال را افزایش داد.
همه ی کسانی که این حقوق را افزایش دادند می دانند که افزایش حداقل حقوق و دستمزد باعث خواهد شد که افراد سختکوش از فقر خارج شوند، این افزایش برای کسب و کار خوب است، برای اقتصاد خوب است.

وی افزود: مزیت دیگری هم برای افزایش حقوق و دستمزد وجود دارد.هم اکنون زنان حدود نیمی از کارکنانی را تشکیل می دهند که از افزایش حقوق و دستمزد منتفع خواهند شد. پائین بودن حداقل حقوق و دستمزد در آمریکا باعث شد که زنان در آمریکا به ازای هر دلاری که یک کارمند مرد بدست می آورد هفتاد و هفت سنت پول دریافت کنند. با افزایش حداقل حقوق و دستمزد ما می توانیم این شکاف را تا پنج درصد کاهش دهیم، این مسئله اهمیت دارد ، این مسئله برای بسیاری از خانوادههای سختکوش اهمیت دارد، به خصوص برای مادرانی ارزش دارد که سرپرست خانوار هستند. از هر چهار آمریکایی سه نفر از افزایش حداقل حقوق و دستمزد حمایت می کند. آنها می دانند که این افزایش حقوق ، کاری دست و منصفانه است و برای اقتصاد خوب است.

جوبایدن در ادامه گفت: اکنون وقت آن رسیده است که کنگره از افزایش حداقل حقوق و دستمزد حمایت کند. تصویب پیشنهاد نمایندگان ایالت آیوا و کالیفرنیا باعث خواهد شد که حداقل حقوق و دستمزد فدرال در آمریکا از هفت دلار و بیست و پنج سنت در ساعت به ده دلار و ده سنت در هر ساعت برسد.من از نمایندگانی که مخالف افزایش حداقل حقوق و دستمزد هستند می پرسم که چرا مخالفت می کنند؟ ما چگونه می توانیم به مردان و زنانی نگاه کنیم که خدمات اساسی را ارائه می کنند، مثلا ادارات را تمیز می کنند، از کودکان ما پرستاری می کنند ، در رستوران های ما خدمت می کنند و کارهای بسیار زیاد دیگری انجام می دهند. ما چگونه می توانیم بگوئیم که این کارگران و کارکنان شایسته ی دریافت حقوق مناسب نیستند تا از فقر خارج شوند! من و رئیس جمهور آمریکا معتقدیم که این افراد شایسته ی آن هستند که از فقر خارج شوند. پس اکنون زمان اقدام است. اکنون زمان آن است که حداقل حقوق و دستمزد در آمریکا افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار