هشدار به مادران شاغل:

برای مراقبت از فرزندتان فقط از یک فرد کمک بگیرید!

بعضی مادران به علت ترس از وابستگی کودک به گریه فرزندشان با تاخیر جواب می‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود تا احساس ناامنی در کودک شکل بگیرد.

مریم محمدی کارشناس روانشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وجود یک رابطه عاطفی قوی بین مادر و نوزاد می‌تواند در اعتماد به نفس او در آینده نقش مهمی داشته باشد. این رابطه که به آن احساس وابستگی می‌گویند از همان شش ماهه اول زندگی شکل می‌گیرد و به وجود می آید.

وی افزود: برای تقویت این رابطه باید در سال اول زندگی به گریه کودکش فوری پاسخ دهد این کار باعث می‌شود تا کودک احساس امنیت را تجربه کند و اطمینان می‌یابد که همیشه کسی در کنارش هست تا به او توجه کند و نیازهایش را سریعا برآورده سازد.

محمدی تصریح کرد: کودکی که در شیرخوارگی احساس ایمنی را تجربه نکند، نمی‌تواند در آینده اعتماد به نفس خوبی داشته باشد عوض کردن پی در پی مراقبین کودک نیز از عواملی است که می‌تواند احساس ناامنی را در کودک تقویت کند.

وی در پایان اظهار داشت: مادران شاغل باید به این نکته توجه کنند که برای مراقبت از فرزندشان از یک فرد ثابت کمک بگیرند ممکن است که این فرد خاله، عمه، مادربزرگ یا پرستار کودک باشد آن چه اهمیت بیشتری دارد این است که این فرد دائما تغییر نکند تا کودک بتواند احساس امنیت را تجربه کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودک ، مراقبت ، مادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.