مطالعات نشان می‌دهند؛

افزایش نسبت مبتلایان به مالاریا در کودکان

مطالعات نشان می‌دهند که در سالهای اخیر نسبت مبتلایان به مالاریا در کودکان به ویژه در بین کودکان زیر پنج سال در مقایسه با سایر گروه‌های سنی افزایش یافته است.

محمد خواجوی متخصص انگل‌شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران، گفت: مالاریا یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌ها در سراسرجهان است که به ویژه در کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری، یک مشکل عمده بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود. 

وی افزود: بررسی‌ها و آمارهای موجود نشان می‌دهند که سالانه حدود ۳۰۰ میلیون نفردر جهان به مالاریا مبتلا می‌شوند که درصد قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها بر اثر بیماری، جان خود را از دست می‌دهند. 

خواجوی با اشاره به اینکه بیماری مالاریا تقریبا در تمام سنین بروز می‌کند، تصریح کرد: کودکان از جمله مهم‌ترین گروه مبتلا به مالاریا هستند و درصد قابل ملاحظه‌ای از موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری، مربوط به کودکان است. 

وی تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که در سالهای اخیر، نسبت مبتلایان به مالاریا در کودکان به ویژه در بین کودکان زیر پنج سال در مقایسه با سایر گروه‌های سنی افزایش یافته است. 

خواجوی یادآورشد: البته افزایش نسبت مبتلایان به مالاریا در بین کودکان در جهان و از جمله در کشورمان، به معنی افزایش جمعیت کلی مبتلایان به مالاریا نیست. 

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته تعداد افراد مبتلا به مالاریا در اغلب مناطق جهان و از جمله در ایران کاهش یافته است، اما نسبت کودکانی که دچار مالاریا شده‌اند، در مقایسه با افراد جوان، می‌انسال و سالمند افزایش یافته است. 

خواجوی گفت: در حال حاضر در برخی از مناطق جهان درصدکودکان مبتلا به مالاریا حدود ۱۰ تا ۱۵درصد است، در حالیکه در همین مناطق در چند سال گذشته، درصد کودکانی که دچار مالاریا بوده‌اند، کمتر از ۱۰ درصد کل مبتلایان به این بیماری بوده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مالاریا ، کودک ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار