جین ساکی: تا کنون توافقی برای آزادی زندانيان فلسطينی به دست نيامده است/نتانياهو: آزادی آخرين گروه از زندانيان فلسطينی به زمان بيشتری نياز دارد

در حالیکه وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد : هنوز توافقی برای آزادی زندانیان فلسطینی به دست نیامده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز گفت مذاکره در مورد آزادی چهارمین و آخرین گروه از زندانیان فلسطینی ممکن است روزها ادامه داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الحره ؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برخی گزارشها درباره توافق بر سر آزادی زندانیان فلسطینی از زندانهای اسرائیلی را تکذیب کرد. جین ساکی با این حال گفت تلاشها برای رسیدن به توافقی در این زمینه ادامه دارد. این در حالی است که عیسی غراقه وزیر اسیران فلسطینی گفته بود واشنگتن در تماس مستمر با طرف اسرائیلی است تا بحران اسیران فلسطینی به پایان برسد. اسرائیل عملیات آزاد سازی اسیران فلسطینی را متوقف کرده است.
این در حالی است که نتانیاهو در جمع وزیران حزب لیکود گفت اسرائیل بدون اینکه در قبال آزادی این زندانیان نفعی مشخص ببرد، در مورد آزادی آنها توافق نخواهد کرد.
یک مقام ارشد اسرائیلی شنبه شب گفت اسرائیل تمایل دارد چهارمین گروه از زندانیان را آزاد کند به شرط اینکه مقامات فلسطینی بلافاصله پس از آزادی این افراد ، پایان یافتن مذاکرات را اعلام نکنند.
این مقام مطلع اسرائیلی گفت: «اسرائیل می خواهد خواستار ادامه مذاکرات صلح با فلسطینی ها باشد. اسرائیل مایل است چهارمین گروه از فلسطینی های محکوم شده را آزاد کند. در عین حال اینکه فلسطینی ها می گویند بلافاصله پس از آزادی آنها مذاکرات را متوقف می کنند موجب دشوار شدن اوضاع می شود.»
اسرائیل برای بازگشتن به پای میز مذاکره ماه ژوئیه پذیرفت صد و چهار فردی را که پیش از توافقنامه اسلو در سال 1993 محکوم شده اند در چهار دسته بیست و شش نفری آزاد کند. در مقابل ، فلسطینی ها نیز موافقت کردند در مجامع بین المللی اقدامات یکجانبه دیپلماتیک انجام ندهند از جمله اینکه از اسرائیل به دادگاه بین المللی جنایی شکایت نکنند.
یک مقام اسرائیلی دیگر گفت فلسطینی ها همچنین به تعهد خود بر اساس این چارچوب عمل نکردند از جمله اینکه به مذاکرات جدی و صادقانه بپردازند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار