در سال 1392 محقق شد:

تخصيص تمامي منابع ارزي مصوب صندوق انرژي به تامين مالي طرح هاي صنعت نفت

مديريت برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي نفت ايران از تخصيص حدود ۵٠٠ ميليون يورو از منابع ارزي صندوق انرژي به طرح هاي اولويت دار شركت ملي نفت ايران با محوريت ميدان هاي مشترك نفت و گاز در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت بررسي، امكان سنجي اقتصادي و مالي طرح هاي مديريت برنامه ريزي تلفيقي، تمام منابع ارزي مصوب از محل صندوق انرژي با پيگيري و تعامل سازنده مابين بانك ملت و شركت ملي نفت ايران تامين و هزينه شده است. 

بر پايه اين گزارش، بيش از ۵٠ درصد منابع ياد شده در طرح هاي توسعه اي ميدان مشترك گازي پارس جنوبي به ويژه در فاز ۱۹ سرمايه گذاري شد و شركت هاي نفت و گاز پارس و نفت فلات قاره ايران بيشترين جذب وعملكرد از محل تسهيلات صندوق انرژي را به خود اختصاص دادند.
 
قرارداد همكاري و تسهيلات صندوق انرژي در سال ۱۳۸٩ في مابين شركت ملي نفت ايران و بانك ملت با اعتباري افزون بر ٦ ميليارد يورو منعقد شده بود كه باقيمانده آن به ميزان ۵٠٠ ميليون يورو در سال ۱۳۹۲ به طرح هاي اولويت دار تخصيص داده شد. همچنين به دستور وزير نفت، اعتباري افزون بر ۱٠٠ ميليون يورو از تسهيلات اين صندوق براي كمك به تامين مالي طرح هاي توسعه اي پالايشگاه هاي كشور به شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران تخصيص داده شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، اعتبار ، صندوق ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار