به منظور افزایش نفوذ در بازار خاورمیانه؛

"توتال" مجتمع بزرگ پتروشيمي در بصره می‌سازد

شرکت فرانسوی "توتال" در نظر دارد یک مجتمع پتروشیمی بسیار بزرگ در بصره عراق بسازد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "پاتریک پویانه"، مدیر بخش پالایش و پتروشیمی شرکت توتال در نوامبر 2013 یک توافق اولیه با "محمد عبدالله محمد زین"، معاون وزیر صنایع و معادن عراق در زمینه بررسی شرایط و ساخت یک مجتمع پتروشیمی در بندر بصره در جنوب عراق امضا کرد.

سخنگوی "توتال" از توافق اولیه میان وزارت صنایع و معادن عراق و این شرکت برای بررسی و ارزیابی شرایط ساخت یک مجتمع پتروشیمی بسیار بزرگ در عراق خبر داد و گفت: فعلا گفتگوها در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و در ماه‌های آینده قرار است مورد تایید قرار بگیرند.

این در حالی است که مقامات مسئول "توتال" تا کنون به میزان سرمایه‌گذاری این شرکت برای ساخت طرح مزبور اشاره‌ای نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش،  توتال امیدوار است فعالیت‌های خود را در زمینه پالایش و پتروشیمی در بازارهای آسیا و خاورمیانه افزایش دهد و این در حالی است که رقابت‌های بین‌المللی در بخش پالایش و پتروشیمی سبب شده است فعالیت این بخش در اروپا با دشواری‌های زیادی روبرو باشد.

"پاتریک پویانه" در ادامه اظهارات خود افزود: طرح ساخت این مجتمع پتروشیمی در عراق در چارچوب راهبرد گسترده توتال در کشورهای تولیدکننده نفت یعنی توسعه طرح‌های پایین‌دستی پتروشیمی در تکمیل طرح‌های بالادست (اکتشاف - تولید) به اجرا گذاشته می‌شود.

به علاوه، توتال با در نظر گرفتن پیشینه و حضور کنونی خود در عراق، طبیعتا به منابع گازی این کشور نیز علاقه نشان خواهد داد.

"توتال" در حال حاضر 15 درصد از کل سرمایه خود را در مناطق نفتی و گازی در آسیا و خاورمیانه به کار گرفته و امیدوار است این سهم را تا سال 2017 به 30 درصد برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار