پربيننده ترين خبرهاي سال 93 (5)؛

چـپ دست‌های مشهـور تاریـخ ایـران و جهـان+تصاوير

چپ‌دستی به مفهوم تمایل طبیعی افراد در استفاده از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون و بویژه نوشتن است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ چپ‌دستی به مفهوم تمایل طبیعی افراد در استفاده از دست چپ برای انجام کارهای گوناگون و بویژه نوشتن است. بطور طبیعی، بیشتر انسان‌ها راست‌دست هستند به این معنا که برای انجام کارهای روزمره، استفاده بیشتری از دست راست به عمل می‌آورند. مطالعات گوناگون نشان می‌دهد که در جوامع مختلف، ۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت، راست‌دست هستند. بقیهٔ این افراد عمدتاً چپ‌دست هستند. بیست و دوم مرداد هر سال به نام روز جهانی چپ‌دست‌ها نامگذاری شده ‌است. گزارشی که در ادامه این ایمیل می بینید از مشهورترین چهره‌های چپ‌دست ایران و جهان نام برده شده است.

ارسطو

ارسطو در سال ۳۸۴ پیش از میلاد در مقدونیه متولد شد و در سال ۳۲۲ پیش از میلاد درگذشت. ارسطو از فیلسوفان یونان باستان بود. او که یکی از مهم‌ترین فیلسوفان غربی به حساب می‌آید شاگرد افلاطون و آموزگار اسکندر مقدونی بود. تالیفات او در زمینه‌ها و رشته‌های گوناکون من‌جمله فیزیک، متافیزیک، شعر، زیست شناسی، منطق، علم بیان، سیاست، دولت و اخلاق بوده‌اند. ارسطو به همراه سقراط و افلاطون از تأثیر گذارترین فیلسوفان یونان باستان بوده ‌است. او در زمان خود به چپ دستی شهرت داشت.

افلاطون

آریستوکلس ملقب به افلاطون یا پلاتون دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ سه‌گانه یونانی (سقراط، افلاطون و ارسطو) است. افلاطون نخستین فیلسوفی است که آثار مکتوب از او به جا مانده است. همچنین بسیاری او را بزرگترین فیلسوف تاریخ می دانند. او در زمان خود به چپ دستی شهرت داشت.

لودویگ فان بتهوون

لودویگ فان بتهوون روز ۱۷ دسامبر سال ۱۷۷۰ در شهر بن به دنیا آمد. پدرش دیوانه‌وار عاشق موسیقی بود و می‌خواست به هر ترتیبی شده، از پسر خود نوازنده‌ و موسیقی‌دانی چیره‌دست بسازد. الگوی پدر٬ موتزارت بود، آهنگسازی که در ۶ سالگی عالم هنر را مبهوت خود کرده بود. او نیز در زمره چپ‌دستان مشهور تاریخ است.

فریدریش نیچه

فریدریش نیچه (۱۸۴۴-۱۹۰۰) فیلسوف، شاعر و آهنگساز آلمانی بود. در تاریخ تفکر جهان، نیچه اندیشمندی بی‌بدیل است. از مشهورترین عقاید وی نقد فرهنگ، دین و فلسفهٔ امروزی بر مبنای سؤالات بنیادینی دربارهٔ بنیان ارزش‌ها و اخلاق بوده‌ است. او نیز در زمره چپ دستان مشهور تاریخ است.
 
ماری کوری


ماری کوری متولد سال ۱۸۶۷ فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی بود. او نخستین دانشمندی است که دوبار جایزه نوبل را در رشته‌های فیزیک و شیمی گرفت. مادام کوری در سال ۱۹۳۴ در سن ۶۲ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان خون از دنیا رفت. او به‌دلیل تحقیق بر روی رادیوم که ماده‌ای سرطان‌زا است، در گذشت.
 
چارلی چاپلین

 
چارلی چاپلین یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان سینما و برنده‌ی جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند. او که بیش از ۶۵ سال در زمینه سینما فعالیت کرد، از جمله چپ‌دستان مشهور تاریخ است.
 
مهاتما گاندی
 
مهاتما گاندی سیاستمداری بود با اصول اخلاقی که می‌خواست بدون به‌کارگیری خشونت و با اتکا بر درستکاری و حقیقت با حکومت استعمارگر بریتانیا در هند مبارزه کند و کشورش را به استقلال برساند. گاندی روز ۳۰ ژانویه ۱۹۴۸، به قتل رسید.
 
آلبرت اینشتین
 
آلبرت اینشتین یکى از مشهورترین پژوهشگران چپ‌دست تاریخ محسوب می‌شود. پروفسور ژولیده‌مو در سال ۱۹۰۵ یک سرى از کارهاى تحقیقى خود را ارائه نمود، که پایه‌هاى دانش آن زمان را به‌شدت به لرزه درآوردند. تئوری‌هاى انقلابى او درباره فضا و زمان، ارکان اساسى علم فیزیک شدند و زمینه علوم طبیعى مدرن را فراهم کردند.
 
گونتر گراس

 
گونتر گراس، نویسنده و هنرمند پرآوازه‌ی آلمانی و دارنده جایزه نوبل ادبی است. او از سال ۱۹۶۱، از آغاز شکل‌گیری "جمهوری فدرال آلمان”، همواره در صفوف سوسیال دموکرات‌ها، برای پیروزی این حزب فعالیت کرده است. صدراعظم‌های سوسیال دموکرات آلمان چون ویلی برانت، هلموت اشمیت و گرهارد شرودر بارها یاد‌آور شده‌‌اند که بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون فعالیت‌های پیگیرانه‌ی این نویسنده‌ی محبوب بوده‌اند.
 
استیو مک‌کوئین
 
استیو مک‌کوئین، متولد سال ۱۹۳۰ بازیگر مشهور آمریکایی است که در سال ۱۹۸۰ درگذشت. اولین نقش آفرینی او در فیلم علمی‌تخیلی "حباب” بود. وی که ملقب به "سلطان خونسردی” و در زمان خود یکی از مظاهر فرهنگ ملی بود، نیز از چپ‌دستان مشهور تاریخ است.

نیکول کیدمن


نيكول كيدمن بازیگر آمریکایی استرالیایی از جمله چپ‌دستان معروف است. او که متولد سال ۱۹۶۷ و برنده جایزه اسکار است، به خوانندگی نیز پرداخته ‌است.
 
آنجلینا جولی

 
آنجلینا جولی متولد سال ۱۹۷۵ بازیگر آمریکایی و "سفیر حسن‌نیت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان” است. او بارها توسط مجله‌ها و در مراسم‌های مختلف به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین بازیگر انتخاب شده است. جولی سه بار جایزه گلدن گلوب و یک بار جایزه اسکار را کسب کرده است.

اسحاق نیوتن

سِر آیزاک (یا اسحاق) نیوتن فیزیک‌دان، ریاضی‌دان، ستاره شناس، فیلسوف و شهروند انگلستان بوده‌ است. او نخستین کسی است که قواعد طبیعی حاکم بر گردشهای زمینی و آسمانی را کشف کرد. از نظر پژوهشگران نیوتن یک یکتاپرست بود که به پیش گویی‌های کتاب مقدس ایمان داشت. وی باور داشت جهان در سال ۲۰۶۰ میلادی پس از جنگ نیکی و بدی که در آن نیکی به پیروزی می‌رسد، به پایان می‌رسد.

پيكاسو

پابلو روئیز پیکاسو نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کار اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود. او به همراه ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد. از جمله آثار مشهور او می توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد. او در زمان خود به چپ دستی شهرت داشت.

ویلیام شکسپیر


ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است که وی را بزرگ‌ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته‌اند. وی در ۲۶ آوریل سال ۱۵۶۴ در انگلستان در شهر استراتفورد متولد شد. شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصربه‌فرد است و برخی او را بزرگ ترین نمایشنامه نویس تاریخ می‌دانند، اما بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است.

بيل گيتس

ویلیام هنری گیتس سوم، مشهور به بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا زاده شد. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی نمودند. گیتس به‌عنوان مدیر عامل و مدیر معماری نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت فعّالیّت کرده ‌است. بر پایهٔ مجلّه فوربس بیل گیتس در سال ۲۰۰۸ میلادی، سومین مرد ثروتمند جهان پس از وارن بافت سرمایه‌دار آمریکایی و کارلوس اسلیم بازرگان مکزیکی است. وی تا پیش از این بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷ میلادی ثروتمندترین مرد جهان بود و دارایی‌های او معادل ۶۵ میلیارد دلار برآورد شده بود.

بیل گیتس در دنیا به‌عنوان بنیان‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی بسیار مشهور است. گیتس همواره تلاشهای خیرخواهانه متعددی را نیز تعقیب کرده ‌است و در این راستا بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرده‌ است. بیل گیتس از جمله چپ‌دستان مشهور تاریخ معاصر است.

آمیتاب باچان

آمیتاب باچان؛ زادهٔ ۱۱ اکتبر ۱۹۴۲ در الله‌آباد هند، بازیگر، تهیه کننده، خواننده و مجری تلویزیونی فیلم‌های بالیوود در کشور هند است. او از سال ۱۹۶۹ و با فیلم سیاه و سفید "هفت هندی” پا به سینما گذاشت و از آن پس همیشه از مطرح‌ترین چهره‌های سینمای هند بوده ‌است. او تا بحال دوازده بار جایزه فیلم فیر، جایزه اصلی فیلمهای هندی، را از آن خود کرده‌ است. او که یکی از بهترین بازیگران سینمای هند و یکی از گران‌قیمت‌ترین ستارگان در این زمینه می‌باشد، چپ دست نیز هست.


نوشاد عالمیان


نوشاد عالميان که در ۳۰ آبان ۱۳۷۰ در بابل به دنیا آمده، یکی از چهره‌های موفق تنیس‌ روی میز ایران است. او در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در لندن توانست در نخستین بازی خود حریف چینی‌تبار استرالیایی‌اش را شکست دهد. این، نخستین پیروزی پینگ‌پنگ ایران در مسابقات المپیک محسوب می‌شود. او در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز موفق شد در رقابت‌های تنیس‌ روی میز آسیا به مقام چهارم دست یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
منم چپ دستم خوشحالم
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۲۱:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
منم چپ دستم تا دیپلم معدل 19 حتی نداشتم همه از دم 20 بود و الانم تو موسیقی گیتار زدنو خوندن درجه یکه یکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
من دست راستم. اونی که نوشته دست راستا تو این دخالت نکنن چون موضوعی راجب ما دست راستا ننوشتن
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۲۰:۵۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
چرا اسم من تو این لیست نبود ؟؟؟ لطفا اضافه کنید یاور پسندیده هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
چرا به انیشتن تو همه عکس با دسته راست مینوسه میگن چپ دست فقد یک دلیل داره نه تنها این بلکه مارکی کوری هم تو عکس با راست می نویسه چون هون زمان می گفتن با دست چپ ننویسین چون تو اون زمان چپ دست دست شیطان و بخاطره همین بعد از امضاء هاش فهمیدن چپ دست هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اون های که میگن انیشتن راست دسته باشه انیشتن راست دست باشه ولی از انیشتن هم بزرگ دانشمند هست که چپ دست هست مثلا افلاطون بزرگ ترین فیلسوف تاریخ و ارسطو اسحاق نیوتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
واقعا عالی بزرگ ترین دانشمندان چپ دست بودن واقعا دیگه چیزی نمونده بگم پرچم چپ دست ها بالااست
Iran (Islamic Republic of)
Maryam
۱۵:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام منم چپ دستم یه هنرمندم و عاشق کتاب خوندنم
قبلا شنیده بودم چپ دست ها باهوش و هنرمند هستن
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۲:۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
من یه برادر بزرگتر دارم که چپ دسته یاد درس نخوند ولی از همون کودکی قدرت تحلیل مسایلش عالی بود و اینکه در طنز یه چیز عجیب باور کنید اگه درسش رو میخوند یکی از بهترین طنز نویسان میشد . منم در کودکی سعی میکردم مداد رو با چپ بگیرم و بنویسم ولی بزرگترها و حتی معلم ها منو منع کردم و با سختی بالاخره با راست نوشتم و یک راست دست شدم گو اینکه هنوز یک سری کارها رو با چپ بهتر انجام میدادم . اما چیزی که نگرانم کرده اینه که خیلی ازاین نوابغ در نیمه دوم زندگی گاها دچار اختلال های ذهنی و عصبی یا روحی میشن مثلا همون برادرم الان خیلی ساده و پریشان فکر هست و از پس یه تصمیم ساده بر نمیاد در صورتی که قبلا زرنگ و با درایت بود حتی خودم الان در مینسالی دچار فراموشی میشم .
Iran (Islamic Republic of)
فلانی
۲۱:۲۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
وای منم چپ دستم:)ولی خوش خط نیستم:(به جاش نقاشیم عالیه :)
Iran (Islamic Republic of)
جوجه تیغی بدنساز
۰۰:۰۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
بنده چپ دستم و جیب بر حرفه ای با دست چپ و به این توانایی خود افتخار میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
آبتین
۱۴:۳۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اینشتین راست دست بوده من خودم ارشد نجوم و کیهان شناسی میخونم تموم فیلمهاشم دیدم، ی عده دانشمندا چپ دست و ی عده م راست دست بودن. بودن مدرک و الکی لطفا جو ندین ب مطالبتون برا جذب مخاطب. ارسطو و افلاطون رو دیگه از کجا دراوردین خدا میدونه؟!؟!؟!
Netherlands
ارزو
۱۹:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چپ دستم و پزشک
Romania
باران
۲۳:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
چپ دستم خیلی افتخار میکنم و خیلی هم خوش خطم
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۰۰:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
وای چه مقاله خوبی همه آدم های مهم چپ دست بودن من بچگی خیلی بابت این موضوع تحقیر شدم اما همون ها می بینن من خط زیبایی دارم خلاقیتم تو همه مسائل بالاست خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
منم دست چپم داریم حال میکنیما آدم های جالبی هستیم متفاوت هستیم وقتی میگه ۷۰-۹۰ درصد آدم های دنیا راست دست هستن پس ما متفاوت تر هستیم ربطی هم به ذاتشون نداشت اونی که اینو گفت هم بحث رو داره عوض میکنه موضوع درباره ی چپ دستا هست اون یکی هم حرف درستی زد راست دستا دخالت میکنن اونا چکار دارن برن درباه راست دستاشون حرف بزنن دارن چپ دستارو زیر سوال میبرن انگار که فقط راست دست توی دنیا وجود داره من بعضی از نظر هارو هم خوندم آره ماباید به توانایی همون وچپ دست بودنمون افتخار کنیم / آراد هستم ۹ ساله
Iran (Islamic Republic of)
محمد حیدی
۱۴:۲۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
من هم دشت چپ هستم به دست چپ بودنم افتخار میکنم من توی نوشتن بسیار سری هستم مخصوصا توی گوشی من دوست دارم ستارخ شناس شم یا همکن نجوم دان محمد حیدب ۱۵ از کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
بـهـیـن
۱۴:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
من دو دستم
خیلی هم بخاطر زکاوتم مورد تشویق معلمام و اقوامم قرار گرفتم. از خودم تعریفی ندارم ، ولی فقط 1درصد مردم دو دست هستن. از مطالب جالبتون خوشم اومد ،
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۲۰:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اولا استیو مک کویین راست دست بود،دوما چپ دست و راست بودن فرقی نمیکنه و مهم ذات انسان هاست،سوما...خخخخخخ یادم رفت...
Germany
احمد
۱۹:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
واقعا چپ دستها مظلومند.مخصوصا تو ایران.موقع امتحانات هیچی توجه نمیکنه که حداقل یه صندلی چپ دست در اختیارمون بزاره.اما با این محدودیتها دوست ندارم راست دست باشم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی ندیری
۱۷:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا.خود من چپ دستم و خیلی تو این وضعیت قرار گرفتم.
Netherlands
مریم
۱۵:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
واقعا راست میگی.. چند وقت پیش امتحان تیزهوشان دادم صندلیم راست بود. خیلی تو فشار قرار گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
رامتین
۲۲:۵۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
منم چپ دستم و دوست دارم مثل همه چپ دست های عالم بهترین باشم
7 ساله از ماهشهر
Iran (Islamic Republic of)
Eli
۱۳:۵۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
منم چپ دستم و واقعا هم افتخار میکنم نمیگم نابغه ام ولی نسبت به همسن هام و همکلاسی هام درک بهتری از هرگونه مطلبی دارم
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۲۳:۱۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
انیشتین دو دست بوده زنده باد دو دستها
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه ع
۱۹:۴۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم یه چپ دستم و به چپ دست بودنم افتخار میکنم
Netherlands
نگین
۱۸:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
من فیلم های انیشتین رو تو اینستاگرام دیدم...ایشون چپ دست نیستند در فیلم ها ببینید که با دست راست مشغول نوشتن روی تخته هستند
Iran (Islamic Republic of)
Asal
۱۶:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
اصلا هم این طور نیس منم دست چپم نمیگم خیلی باهوشم اما چرا تعداد دست چپ کم هست چون ادم های خاصی هستن لطفا دست راستا تو این قضیه دخالت نکن
Spain
پویا
۲۳:۳۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اگه که می خواید آدم خیلی شجاعی باشید به این نکته توجه بکنید نیمکره ی سمت چپ مغز یکی از کارایی که برای آدم انجام میده اینه که آرامش درونی به آدم میده و این آرامش درونی آدمو به اوج شجاعت میرسونه نیمکره ی سمت چپ مغز با طرف راست بدن در ارتباط هست ازتون خواهشظ میکنم این نظر این حقیر و نمایش بدید تا شاید کسانی که از ترس ها واظطرابای بیخودی رنج میبرن دلیل این ترسها و اظطرابای بیخودی و بفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
چپ دست ها با راست دست‌ها فرق دارند یعنی اینطور نیست که فقط نیمکره راستشون خوب کار کنه اونها هر دو نیمکرشون یک جور کار می‌کنه واسه همین به باهوشی و ذکاوت معروف هستند
Austria
پویا
۱۶:۴۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
این نظر این بنده ی حقیر رو پذیرا باشید و سرلوحه ی زندگیتون کنید اگه که میخاید آدم خیلی شجاعی باشید بیشترین فشار رو به نیمکره ی سمت چپ مغزتون بیارید چون که کسایی که نیمکره ی سمت چپ مغزشون فعال تره آدمای نترس تری نسبت به اون دسته ی دیگه هستن
Poland
پویا
۱۷:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
ازتون میخام این نظر منو پخش کنید هرکی مخالف بود بیاد و اظهار نظر کنه برام مهم نیست چپ دستا بزرگترین عیبی که دارن اینه که خیلی از راست دستا ترسوتر هستن دلیلش برمیگرده به نیمکره ی سمت چپ مغزشون چون نیکره ی سمت چپ مغز شون رو زیاد ازش استفاده نمیکنن آرامش درونی بسیار کمتری نسبت به راست دستا دارن ودر نتیجه ترسوتر هستن
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۸:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من باهاتون موافق نیستم اصلا و ابدا
من یه چپ دست جسور هستم چپ دستااااا خیلی شجاع هستند و خیلی هم نترس
این استدلات رو از کجا در آوردین؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
منم یه چپ دستم و به اینکه چپ دستم به خودم افتخار میکنم چون چپ دستا منحصر به فردند راستی معدلمم ۲۰ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
عکسهای انشتین رو در حال نوشتن سرچ کردم تو همه عکسها از دست راست استفاده می کرد چجروری میگید چپ دست بوده انشتین که این جوری باشه دیگه ارسطو و افلاطون معلومه هیچ سندی ندارید و کاملا الکیه
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۷:۲۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
با نظر شما موافقم انیشتین چپ دست نبوده اینا فقط می خوان بگن که تمام فوق نابغه ها و نابغه ها چپ دست بودن در حالیکه اینطور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام
نمی دونم منبع مطلبتون کجاست؟
Germany
شکوهی
۲۲:۱۱ ۲۹ تير ۱۳۹۷
منم دست چپ هستم
منم شهرت ندارم ولی تو دانشگاه عاشق شاگردهام هستم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۲:۱۲ ۲۲ تير ۱۳۹۷
چپ دست اریایی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
چپ دستا به عنوان آخرین اقلیت سامان نیافته جهان اند
چپ دستهای عزیز بیایید دست بهدست هم بدیم تا بتونیم کارهای خوبی واسه خودمون انجام بدیم

منتظر خبر های خوب بعدی باشید
Iran (Islamic Republic of)
أمير
۱۵:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
من تو بگوان دست رأست بودم ولي حالا دست چپم
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۲:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
منم چپ دستم و همه کسایی که چپ دست هستند آدمای خاص و منحصر به فردن همه چپ دستارو عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
عالی بود تشکر
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۲:۲۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
منم چپ دستم و همه کسایی که چپ دست هستند آدمای خاص و منحصر به فردن همه چپ دستارو عشقه
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۴:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
یک عمر بخاطر چپ دست بودن تحقیر شدم کتک خوردم پشت دستی خوردم که با دست راست بنویسم حقیقت جامعه ی ما اینه حالا چیزهای دیگه ای از خودم فهمیدم دیگه سکوت کردم سنم کم نیست ۴۱ سالمه اما افکارم مثل ۹۰ساله ها شده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
داود
۱۳:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
قبول ندارم راست دست بود ....
Netherlands
محمد
۲۱:۲۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
من یه چپ دستم معدلم هم 19/14 شد افتخار میکنم که چپ دستم
Netherlands
رضا احمدی
۱۳:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من دست چپی و ادم باهوشی هستم تمام دست چپی ها باهوش هستند
Netherlands
رضا احمدی
۱۳:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
من دست چپی و ادم باهوشی هستم تمام دست چپی ها باهوش هستند
Iran (Islamic Republic of)
sana
۲۰:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
منم یه چپ دستم. یه مدت از خودم نا امید شده بودم که چپ دستم ولی وقتی متوجه شدم همه ی افراد مهم چپ دستن به خودم افتخار میکنم☺☺☺
Poland
پویا
۱۷:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
این که همه ی بزرگان چپ دست هستن کاملآ دروغه شما همین انیشتین و هم دربارش اشتباه نوشتید که چپ دسته دیگه چه برسه به کسایی مثل ارسطو و افلاطون الان خیلی از مغز متفکرهای جهان راست دستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
من چپ دستم وبه چپ دست بودنم افتخار میکنم ولی چرا همه وسایل برای دست راستاست؟؟؟کی دست چپه ولی موس رو بادست راست میگیره؟من اینجوریم
Iran (Islamic Republic of)
داریوش.
۱۳:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
منم چپ دست . چپ پا هستم . هیچ مشکلی با موس راست دستها ندارم
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۶:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۸
آره من فقط با دست چپ می نویسم ولی هیچ کار دیگه ای رو با دست چپ نمی کنم ما چپ دستها فوق العاده ایم چون با حداقل امکانات باهوش تر از راست دستهاییم
Iran (Islamic Republic of)
محراب
۱۴:۵۹ ۰۹ دی ۱۳۹۶
فقط میتونم بگم ک چپ دستیا واقعا خاص ان ..
افتخار میکنم ک چپ دستم !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
آوار
۱۴:۰۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
من چپ دستم

ولی میتونم با دست راست هم بنویسم

جدیدا کشف کردم میتونم با هر دوتا دست همزمان بنویسم
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۷:۳۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
والا ما چپ دست ها همه جا تو اقلیتیم اگر خیلی شانس بیاریم تو زندگی شاید؛شاااید تو رستوران قاشق رو سمت چپ بشقابمون گذاشته باشن...
تازه اونم تامیاییم خوشحال شیم گارسون میاد میگه ببخشید قربان فکر کنم یه اشتباه پیش اومده.... لطفا اجازه بدید ،، اها حالا درست شد
من باز هم عذر خواهی میکنم/:
بله درست حدس زدید قاشق رفت سمت راست...
خلاصه که این جوریه والا من تو این ۱۵ سال زندگی (تا ۱۳۹۶) هیچ نفعی برای چپ دست بودنم ندیدم... (باز هم خدارو شکر) (:
United States of America
۱۳:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
باریکلا
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۲۲:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
همه ی آدم های معروف چپ دستن امیدوارم ما هم مثل اونا شیم و به چپ دست بودنم افتخار میکنم هورااااا
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۲:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
منم یه چپ دستم
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۲۲:۲۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
می خواستم ریا نشه ،ولی چرا اسم وزیر دست چپ آینده نوشته نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
..................
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۷:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
منم چپ دستم و جزو افراد خاصم
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۲۱:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ینی تو ایران به این بزرگی هیچ موفق دست چپی وجود نداشت ، فقط نوشاد عالمیان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
انیشتن دیگه معروف ترین چپ دست جهانه..چرا چش دیدن چپ دستارو ندارید؟ اینم یه موهبته که نصیب هر کسی نمیشه..افلاطون و ارسطو رو هم از رو دستنوشته هاشون فهمیدن که چپ دستن..
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۷:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اگه می دونستی نیمکره ی سمت چپ مغز چقد بهت آرامش درونی میده تموم عمرتو میذاشتی تا نیمکره ی سمت چپ مغزتو بزرگ کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
تمام این افراد دست چپ بودن و بعضی از افراد از سر حسادت به دست چپ ها معروف بودن افراد معروف حسادت میکنن و تمام این افراد دست چپ هستند چون در تاریخ گفته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
جالب بود تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
حس خوبیه که چپ دست باشی چپ دست ها امیدوارم هرجا هستین موفق باشین
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۲۲:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
منم چپ دستم
خوشحال شدم چنین آدمای بزرگی هم چپ دستن
Iran (Islamic Republic of)
с.расуль
۱۵:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۶
سلام کی گفته سی درصد مردم چپ دستن؟؟؟
نصف بچه های فامیل ما چپ دست تشریف دارن...
یکیش خودم
Iran (Islamic Republic of)
چپ دست
۱۹:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
محسن چاوشی هم مثل من چپ دسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
اقایون داداشام گفته باشم .هم چپ دستم هم چپ پا اینو دیگه کجای دلم بزارررررررم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
منم افتخارمیکنم چپ دستم همچنانکه تعدادی از دانشمندان معروف جهان چپ دستند.
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۹:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
خوب شما چب دستین من یه راست دستم میخوام بهتون چند تا خاطره بگم من الآن ۱۵سالمه من تو کلاس هفتم با چند تا چپ دست که خیلی باهوش بودن رقابت میکردم که تو امتحانات آخر سال که خیلی سخت بود تو کل امتحانات از اونا دو نمره بیشتر اوردم تو امتحانی که سوالات هوشی بود ازشون چند نمره بالاتر اوردم خوب من نمیگم که خاص هستم ولی اینو میگم من به عنوان یه راست دست از خیلی چب دستا بالاترم در ضمن انیشتین چب دست نیست اگه شما که خیلی خاص هستید اگه یه بار به عکس های تاریخی نگاه کنید میفهمید که راشت دست بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
دوربین های اون زمان برعکس عکس میگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۲:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
چپ دست بودن واقعا یه افتخاره . خیلی خوشحالم از اینکه یه چپ دستم و خواص. چپ دستا بیاین یه کارگاه تولید صندلی چپ دست بزنیم تا این همه سر جلسات امتحان کج نشینیم.واقعا خیلی سخته:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
سلام منم چپ دستم تعریف ازخود نباشه توی همه کاری سردرمیارم وخوشحالم که افرادمعروف زیادی چپ دستن ولی خداییش باید فکری به حال ما چپ دستا بکنن بخدا سر امتحانای پایان سال کمرم شکست انقدر کج شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
من چپ دستم و همه ی کارها رو حتی غذا خوردن رو با دست چپم میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
پيشاپيش ٢٢مرداد روز چپ دستها مبارك (من خيلي چپ دستم )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
زیباست حس خاص بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۲ تير ۱۳۹۵
ما چپ دست ها خاصیم خاص از بس پرچم رفته بالا خورده به جت های جاسوسی اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۳ تير ۱۳۹۵
ایول بابا منم دست چپم با این همه ادم افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
وااااای......به خودم افتخار میکنم که چپ دستم.....برن دس قشنگه رو به افتخار چپ دستا....ایشاللا چن سال دیگه عکس منم بعنوان پزشک،قاطی این عکسا میشه
بگین ایشاللا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
از نظر من مهم نیست چپ دست باشی یا راست دست این مهمه که برای زندگیت ارزش قائل باشی و زندیکیت رو به یه هدف گره بزنی دیگه همه چیز خودش درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
عاغا،منم چپ دستم و خوش خط پس چرا نیستم اینجا ؟؟؟
مسعولان رسیدگی کنن لطفا...این جوری ک نمیشه اِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
وای منم چپ دستم الان عاشق چپ دست بودنم هستم ما چپ دست ها از همه لحاظی خوبیم فقط خطمون خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
منم چپ دستم و همیشه بخاطر این پوئن احساس افتخار و خاص بودن بهم دست میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
منم چپ دستم و همیشه بخاطر این پوئن احساس افتخار و خاص بودن بهم دست میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
شما از کجا میدونین ارسطو و افلاطون چپ دست بودن در ضمن انیشتین هم راست دست بوده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
اینا اهمیتی نداره مهم اینه که من چپ دستم
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
خدایی همه چپ دستا هنرمند و فوق العاده هستن همشون خوش دستن دس به هرررر کاری میزنن درست و کامل و به بهترین نحو انجامش میدن
با افتخارمون یه دس و جیغ و هورا
خودمم چپ دستم و بازیگرم وتو کارمم موفق
شما هم موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
من خیلی باید به چپ دست بودنم افتخار کنم
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
آقااسم منو هم بذارین.کلاچپ دستا خاصن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
پس من تو این لیست کجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
آقا ما هم دست چپ داريم . به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۲:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
اسم منو فراموش کردین
Iran (Islamic Republic of)
nafi
۱۳:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
به عقيده من هر اتفاق يك نشانه س اينكه بزركترين انسانهاي تاريخ جب دست بودن ميتونه محرك ما جب دستا باشه تا از نهايت توانمون استفاده كنيم و بتونيم ادمهاي بزركي بشيم.
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۷:۲۳ ۲۲ تير ۱۳۹۴
خیلییییییی خوشحالم از اینکه یک چپ دستم....
هوراااااا
Iran (Islamic Republic of)
چپ دست خوش دست
۱۵:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
ممنونم من یه دختر چپ دستم خوشحالم ازاین که خاصم
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۲۳:۵۳ ۰۱ دی ۱۳۹۳
بزززززززززززن به افتخار همه ی چب دستا برچما بالاسسسسسسسسسسس
بابت وبلاگ خوبتون ممونم
Germany
ارسطو نوروزی
۱۵:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
منم چپ دستم ولی افتخار ندادم عکسمو بگذارن :دی ... فکر نکنم افراد زیادی باشند در تاریخ که منطقشون توانایی برابری با ارسطو انیشتین نیوتن را داشته باشه ارسطو 2500 سال پیس با منطق و گذاشتن 3 اتم کنار هم اثبات کرد که اتم نمیتونه تجزیه ناپذیر باشه ...یا منطق نیوتن یا انیشتین ... اتفاقا امروز صبح به معمای انیشتین "در مورد 5 خانه " برخوردم و ... :دی