بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"پارلمان اروپا" در عالم اوهام سير می‌کند/ هيچ هيات پارلمانی و غيرپارلمانی حق ملاقات عناصر فتنه را ندارند/ وضع ضوابط جديد برای سفر اروپايی‌ها به ايران

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا گفت: این اقدام دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده، بنابراین پس از تعطیلات مجلس در زمینه سفر اروپایی‌ها به ایران ضوابط جدید وضع خواهد شد.

«علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: پارلمان اروپا در عالم اوهام سیر می‌کند.
 
وی افزود: مسائل مطرح شده در کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده و مردود و محکوم است.
 
نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های اتحادیه اروپا و هیات‌های متعددی که به تهران اعزام شده‌اند طرح چنین مسائلی نشان از اقدام تخریبی صهیونیست‌ها و متوقف نمودن سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید است.
 
بروجردی تاکید کرد: آنچه مسلم است در جمهوری اسلامی ایران نه مردم و نه دولت پذیرای مسئله مطرح شده از سوی کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا نبوده و این موضوعات دخالت آشکار در امور داخلی ایران است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: پارلمان اروپا باید تاکنون فرا گرفته باشد که با ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی چگونه سخن بگوید.
 
وی تاکید کرد: ‌ هیچ هیات پارلمانی و غیرپارلمانی خارجی حق ملاقات با عناصر فتنه را نخواهند داشت.
 
بروجردی ادامه داد: ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران در خارج از کشور حضور دارند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به طور دائم با آن‌ها ارتباط دارند ولی کشور ما جایگاه دیدار با چنین افرادی نخواهد بود، بنابراین هیات‌های پارلمانی اروپا و حتی هیات‌های غیرپارلمانی در صورتی که چنین درخواستی دارند، ‌ درخواست سفر به ایران نکنند.
 
نماینده مردم بروجرد با اشاره به ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران و پیش‌نویس قطعنامه کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا گفت: با توجه به خطای نابخشودنی خانم اشتون به ایران و اقدام مشابه هیات پارلمانی اروپا هیچگونه زمینه‌ای برای گشایش دفتر پارلمان اروپا در تهران وجود ندارد.
 
وی در مورد نحوه برخورد با محکومین نیز اظهار داشت: این یک مسئله کاملا داخلی بوده و ما طبق معیارهای قانونی با آن‌ها رفتار خواهیم کرد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پذیرش بی‌قید و شرط سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به تهران از سوی مسولان ایرانی گفت: گزارش ویژه سازمان ملل شخص گوش به فرمانی بیش نیست و شایستگی مذاکره ندارد.
 
بروجردی ادامه داد: همانگونه که قبلا ذکر شد ما سخنان فراوانی در زمینه مسائل حقوق بشری داریم، ‌ بویژه نقش آشکار حقوق بشر در کشوری مانند آمریکا که بزرگ‌ترین شکنجه‌گاه قرن ۲۱ یعنی زندان گوانتانامو را دارد.
 
نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: ما آمادگی داریم در زمینه نقض حقوق بشر در آمریکا و تببین حقوق بشر اسلامی با اروپایی‌ها مذاکره کنیم.
 
وی در ارتباط با انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران نیز بیان داشت: دولت آقای روحانی در چارچوب قانون اساسی و سیاست‌های مقام معظم رهبری عمل خواهد کرد نه بر اساس خواست اروپا و آمریکا.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه به طرح آزادی همجنس‌بازان از سوی پارلمان اروپا اشاره و تصریح کرد: مسائلی از قبیل آزادی همجنس‌بازان با روح ادیان الهی از جمله آئین‌ حضرت مسیح (س) مغایرت دارد و قانونی کردن این پدیده زشت باعث شرمساری جوامع غربی است و این مسائل موضوعی نیست که قابل طرح باشد.
 
بروجردی در مورد بازگشایی انجمن منحله روزنامه‌نگاران نیز اظهار داشت: روزنامه‌نگاران ایرانی خود در مورد هر تشکلی که بخواهند راه‌اندازی کنند تصمیم‌گیری خواهند کرد بنابراین گوش به فرمان پارلمان اروپا نیستند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ‌ پس از تعطیلات مجلس در زمینه سفر اروپایی‌ها به جمهوری اسلامی ایران ضوابط جدیدی وضع خواهد شد که متعاقبا اعلام می‌شود.
 
اضافه می‌شود کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده است که براساس آن در امورات داخلی ایران دخالت آشکار شده و قرار است این قطعنامه در صحن علنی پارلمان اروپا به رای گذاشته شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
واقعا کسانی که در مورد همجنس گرایان صحبت می کنند ارزش همصحبتی دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۳:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
خیلی تعجب اور است اروپا برای یک کشور اسیایی تصمیم می گیرد و این نشانگر اوج بی فرهنگی و بی تمدنی اروپاییان است .انها چه فکر می کنند ؟ اروپایی که خود، قانونش درمجلس رژیم صهیونیستی و کنگره امریکا تصویب می شود غلط می کند برای ما تصمیم می گیرد ، هنوز سم مواد شیمیایی ساخت اروپایی ها و اهدایی به صدام ملعون در بدن خیلی از جانبازان ما وجود دارد.
من به عنوان یک شهروند کرد ضمن حمایت کامل از سیاست های دولت جمهوری اسلامی، قطعنامه اروپاییان را درحد تار عنکبوت استوار می دانم و حتی سست تر از ان است و ارزشی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اروپاییها خیلی اشتباه می کنند برای ما تعیین تکلیف می کنند ،ما سرباز امام زمان (عج) هستیم واز آن حضرت ونائب برحق آن اطاعت می کنیم نه از امریکائیها وصهیونیستهای بی ادب ونوکران حلقه به گوش آنها .
Iran (Islamic Republic of)
ولایی
۲۲:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اروپا غلط کرده مگه مامرده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ملت ایران
۲۱:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اروپاییها نو کری امریکا و اسراییل را میکنند مرگ بر امریکا و اروپا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
آخه یکی نیست به این اشتون و همکاراش و سایر اعضای پارلمان اروپا بگه لطفا خفه شین؟!!!یه مشت پست فطرت تو پارلمان اروپا میخوان برای ایران تصمیم گیری کنن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
باسالام وقتی هیئت اروپایی وارد مملکت ما میشودو هر جا دلش میخواهد می رود ؟؟؟خوب پارلمان اروپا هم به خودش جرات میدهد که یک چنین دخالت آشکاردر امورمملکت ما بکند
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
باید با اروپایی ها مانند خودشان برخورد و صحبت کرد.
مرگ بر صهیو نیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۵:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
با سلام . متاسفانه همه اش تقصیر خودمونه . که به قول معروف بعضی هامون دوست داریم براشون نوشابه بازکنیم!!! وگرنه اونها جرات چنین جسارتی رو ندارند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
نباید بیشتر از این به اروپا وامریکا اجازه داد تو امور داخلی ایران دخالت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۲:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
آقا مگه عناصر فتنه در خیابان ها رها هستند که سران اروپایی به راحتی باهاشون ملاقات کنند.
Iran (Islamic Republic of)
شمس حسین
۱۲:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اگر آن روز با خانم اشتون برخوردی قاطع صورت میگرفت شاهد وقاحت های بعدی نبودیم و امروز برایمان پیش شرط تعیین نمیکردند.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اتحادیه اروپا در باتلاق توهمات خود فرو می رود وبرای نجات خود به هر سو چنگ می زند....ولی تنها راه نجات از توهمات خود پذیرش قدرت ایران است.
United States of America
ali
۱۱:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
واقعاً پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه ناکافی بود ما انتظار پاسخ قاطع تری رو داریم.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۱:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
متأسفانه هرگاه ما یک قدم عقب نشستیم بیگانگان صد قدم جلو می آیند. بهتر است دولت مردان ما کمی با احتیاط تر و جدی تر با مسائل و منافع ملی برخورد داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
مرگ بر امریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
لبخند ما باعث پر رو شدن آنها شده است باید در مذاکرات با قاطعیت و انقلابی برخورد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
خوشن واسه خودشون اروپایی ها ................
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۰۹:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
مرگ‌بر‌آمریکا‌و‌دنباله‌روهای‌هرزه‌اروپایی/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا و اسراییل مرگ بر اروپای مداخله گر نوکر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۳:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
مااجازه نخواهیم داد هیچ کسی درامورداخلی مادخالت کند به هیچ کس ربطی ندارد که ماچه میکنیم ماانچه که خدا میفرماید عمل میکنیم نه آنچه اروپایی ها میگویند ماگوش به فرمان رهبرمان هستیم نه گوش به فرمان آمریکا....مثل کوه دربرابردشمنان ایستاده ایم وباتوکل برخدا وعنایات امام زمان عج بااقتداربه پیش خواهیم رفت وآمریکا وهم پیمانانش هیچ غلطی نخواهند کرد......الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اروپایها بیش از حد پرو شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۳:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اروپایها از قبل هم پرو بودن
آخرین اخبار