ورزش؛ بهترین راه چربی سوزی

با وجود پیشرفت تجهیزات ورزش هوازی اما همچنان اختلاف نظرهایي برای بهترین راه چربی سوزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران تردمیل انواع مختلف دوچرخه ها دستگاه المپیتکال (اسکی فضایی) با وجود تمام این تجهیزات پیشرفته هوازی شاید بارها از خود پرسیده اید که کدام یک از این ها باری چربی سوزی بهتر هستند؟
 
دانشمندان و برخی از پزشکان انگلیس رایج ترین دستگاه های هوازی یعنی تردمیل و  دوچرخه مورد بررسی قرار دادند تا ببینند استفاده از کدام یک از این دستگاه ها در کمترین زمان ممکن چربی سوزی بیشتری را در پی خواهند داشت.
 
طی تحقیق و بررسی های دانشمندان بریتانیایی که برای تعیین توانایی تفاوت بین تردمیل و دوچرخه ثابت در زمینه چربی سوزی انجام شد دو گروه دوازده نفری مدد به تمرین با دوچرخه و تردمیل پرداختند و این دانشمندان بر روی تعیین مقدار چربی که در طول شدت های مختلف در تمرین با هر دستگاه سوزانده شده تمرکز کردند.
 
طی این تحقیق مشخص شد افراد بیشترین چربی خود را وقتی می سوزانند که روی تردمیل با حدود 70 درصد حداکثر ضربان قلب خود می دوند که با این نوع تمرین در هر ساعت حدود 40 گرم چربی می سوزانند.
 
نکته قابل توجه این است که استفاده کمتر یا بیشتر از این شدت، بطور چشمگیری چربی کمتری می سوزاند ضمن اینکه، مشخص شده پدال زدن روی دوچرخه ثابت هم چربی کمتری نسبت به تردمیل می سوزاند که این موضوع فارق از شدت تمرین است.
 
*برای چربی سوزی دوچرخه را فراموش کنیم
 
وقتی صحبت از چربی سوزی با حداکثر سرعت ممکن است، دوچرخه را فراموش کنید و به سراغ تردمیل بروید، شدت را در حدود 70 درصد حداکثرضربان قلب خود حفظ کنید. می تواند این مقدار را با کسر کردن سن خود از 220 و محاسبه 70 درصد آن بدست آورید.
 
برای مثال یک فرد 20 ساله روی تردمیل باید با شدتی کار کند که ضربان قلب او در حدود 140 تکرار در دقیقه باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ورزش ، چربی ، سلامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار